View Single Post
Kjelldriver's Avatar
Trådstarter
635
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hm vet ikke om det er smart å forsøke å være en annen på en test, sett at de finner at svar og samtaler ikke helt henger sammen? Har du noe i journaler om tidligere bruk av pepper? Om de føler noe ikke stemmer og tar en titt i journaler og det står om pepper der så blir du sikkert raskt avskrevet som ex-speed-freak på jakt etter statsfinansiert legale joggesko.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp det jeg er på jakt etter, statsfinansierte joggesko, ikke fordi jeg skal misbruke dem, men fordi det har seg faktisk sånn at det er medisin for enkelte, det er grunn til at mange speedfreakere har adhd, man henger liksom litt bedre med i svingene.

Sitat av random67489 Vis innlegg
Hva med å fokusere på hvordan du klarte å konsentrere når du sist stod på adhd medisin og du nå ikke finner tilbake til den fokusen? Altså vær ærlig og fortell ting som de er. Forklar at du skal studere og trenger konsentrasjon for å ikke falle av lasset.
Vis hele sitatet...
Det er 12år siden.
Jeg sliter med å huske hva jeg gjorde på jobb i går...

Sitat av random67489 Vis innlegg
Uansett utfall - ikke fall tilbake til gamle synder med selvmedisinering, skulle du få avslag på adhd medisin så ta heller turen til en ny lege for ny vurdering. Og tenk på utdanningen som mer enn selve eksamen, med det mener jeg at om du ikke er kommet i mål med medisiner innen eksamen til og det evt. går åt skogen så har du likevel kommet igang med utdanningen. En eksamen kan kontes. Og det å studere er jo faktisk mer enn kun eksamen. Det er også en arena for sosial utvikling, sosial trening, masse gøy, lære seg selv å kjenne på nytt og skape nye relasjoner. Og selv uten adhd medisin så kan det fort vise seg at du klarer eksamen med glans.
Vis hele sitatet...
Glemte vell kanskje å nevne at jeg er godt voksen og skal studere på fagskole denne gang, jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at medisinen er et must om jeg skal gjennom tunge fag med avansert matte og kjemi...

Sitat av random67489 Vis innlegg
Men fastlegen kan vel ikke skrive ut attentin vel? Har forstått det slik at all adhd medisin av den typen kun kan skrives ut etter gjennomført utredning. Og da snakker vi vel full pakke hos psykolog om jeg husker rett. Bra at du har dokumentert at du er sober, da blir det nok enklere for dem å skrive ut attentin når du er utredet og evt. har fått diagnosen.
Vis hele sitatet...
Bingo, fastlegen skriver ut sekundet vi har alt på det tørre, det vil si en diagnose å vise til.

Egentlig litt sykt at jeg må gjennom hele regla på nytt, var jo gjennom alt og har haugevis med dokumenter fra gud å vær mann om utredning og behandling, det er bare ikke gyldig siden jeg ikke gikk rett til lege ved fylte 18 og ba om oppfølging av voksen adhd..
Sist endret av Kjelldriver; 17. juli 2019 kl. 18:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.