View Single Post
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hei, takk for svar.
Hensiktsmessig i forhold til egen vinning for eksempel. Ja selvfølgelig er alt meningsløst sånn sett. Det jeg skriver henger sammen med egen kamp mot min psykiske helse. Finnes det i det hele tatt folk som tror det er en høyere mening med livet nå i 2017?
Vis hele sitatet...
Klart det gjør, en høyere mening blir kanskje litt drøyt å si, men mange trenger å ha en mening for å stå opp å leve videre.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jeg har prøvd å distansere meg fra nihilistisk tankegods fordi det gjør meg ikke godt. Men som du tydligvis vet, så er det en effektiv måte å drepe diskusjonen...
Ja, gode følelser er sikkert en god grunn til å leve en ekstra dag eller to. Hadde jeg vært like kverulerende som deg, kunne jeg jo feks ha sagt at følelser ikke er permanente og dermed meningsløse. Men det er en total avsporing..
Vis hele sitatet...
Jeg ville aldri drepe diskusjonen, jeg, som jeg skrev har tilbakefall, og diskusjon, med noen som er litt viderekomne - deg - er en grunn ti å stå opp - gir meg mye.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jo, fordi det var hans far som døde og ikke min. Det var en beskrivelse av hvordan jeg ser følelser påvirker folk til å ta merkelige valg.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig, men hva du ser eller ikke ser, er ikke så viktig, vel for andre enn deg... Jeg ville bare uttrykke at det du føler som krystallklart, kanskje ikke er det. Og det er helt i orden.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det blir sikkert ikke den beste løsningen, fordi det er emosjonelle hensyn som veier tungt. Hva som er best blir jo en subjektiv ting uansett. Poenget mitt dreide seg om enkelheten av å ta valg når følelser fjernes, som igjen henger sammen med min opplevelse av å ha problemer med følelsene mine.
Vis hele sitatet...
Og mitt poeng er at du tar ikke et valg uten følelser, du tar et valg basert på dine følelser og ikke hans. Men klart det er lettere, som vi snakket om, lettere å ta valg for andre enn seg selv...

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Men det var heller ikke poenget. Poenget var følelsenes innflytelse og kontroll. Som du også påpeker selv.

Trappetrinn, da er vi enige om å være uenige. I huset jeg vokste opp i var det 14 trinn. I går, i dag og i morgen er uansett ganske nåværende.
Det går an å leve i nuet selv om man er traumatisert.
Vis hele sitatet...
Nemlig, jeg tror faktisk at traumer, hjelper deg å være tilstede, noe du bekrefter. Så hvorfor kan ikke det du kaller for dine negative opplevelser faktisk har gjort deg godt?

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jeg svarer kanskje på resten i morgen. Har ikke lest hele svaret ditt, men hvis resten også består av like mye avsporet kverulering så er det mulig jeg meldt pass. Ikke frekt ment, jeg la opp til det selv når jeg inkluderte alt for mange eksempler og personlige betrakteliger og annet tull.
Vis hele sitatet...
Du kan gjerne kalle det avsporing, men det var du som spurte om svar fra noen som sliter med psyken og der velger jeg å tro at jeg passer perfekt inn, jeg prøver ikke å avspore, men jeg ser de sammenhengene jeg ser, ikke fordi jeg vil whatever, men fordi jeg ser de. Fuck deg og hva du tror lissom. Tro det eller ei, jeg er ikke ute etter å rakke ned på noen, jeg sier min mening, og trives med det, gjør du?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Beklager det forrige innlegget mitt Jeg er takknemlig for alle svar! Jeg er jævlig gretten og sliten. Bra svar folkens
Vis hele sitatet...
Ingentig å beklage for, i alle fall for min del, jeg vet at jeg er fucked og jeg vet at ikke alle er enig med meg, men hva betyr det for meg, absolutt ingenting, jeg sitter her foran pc'en og gir av meg selv, om noen ikke liker det er det bare å scrolle videre ass.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Kloakk: Beklager at jeg skrev på den måten, aner ikke hva som gikk av meg. Ironisk at følelsene tok overhånd i akkurat denne tråden..

Andre halvdel av ditt innlegg er meget interessant og det er tydelig at du snakker av egen erfaring. Det er et par småting som vi ser ulikt på fordi du tar med evolusjon, og det var litt utenfor det jeg hadde forventet. Av en eller annen grunn føltes det som et angrep på logikken min, noe jeg ser nå at jeg bare innbilte meg. Det er takken for å by på deg selv og prøve å hjelpe liksom. Beklager

Innlegget ditt var ekstremt matnyttig. Sånne selvopplevde betraktninger med høy grad av refleksjon er gull verdt. Skal prøve å tenke på det du har skrevet. Håper at jeg tillater meg selv litt slækk ja - det er det jeg trenger mest av alt nå.
Vis hele sitatet...
Om jeg kan gi deg et lite avbrekk fra å mislike dine egne tanker og heller mislike mine, er jeg egentlig fornøyd ass, jeg kaller meg Kloakk for en grunn, stort sett opplever jeg at de fleste jeg møter tømmer sin dritt og piss på meg og går videre med livene sine, tømt og tilfreds, men greia er at kloakk-systemet er genialt, om du kan legge negativiteten i rør, i mitt tilfelle musikk, er det til stor hjelp for alle. Og du trenger på ingen måte beklage deg kompis, jeg ville bare dele mine tanker, selv kloakken kan gå tett, og det fikk jeg gjort. Så takk til deg får å prøve å stake dritten som hadde samlet seg opp. Get it or not, spiller ingen rolle, men mennesker som deg som snakker ut om hva du opplever er sjeldne og jeg liker det ass.