View Single Post
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det største problemet er at det er produsentene selv som står for forskningen på medisinene, det er de som bestemmer hvilke resultater som skal bli publisert, og hvilke som skal gjemmes. Grundigere analyser av bl. annet pfizer har vist at det egentlige bildet av flere medikamenter viker fra hva de fremstiller. Legene i Norge har kun forskningsrapportene legemiddelindustrien selv står for til rådighet, og dette kan resultere i negativ folkehelse. Når de vil få frem ett nytt legemiddel brukes lovlige, men særdeles shadye metoder for å utkonkurrere de allerede etablerte medisinene.
Vis hele sitatet...
Dette høres svært problematisk ut i mine ører.

Sitat av Magnificent Vis innlegg
Dere som bruker hasj for "medisinske grunner", har dere noen sinne tenkt over at den effekten ikke skyldes cannabisen i seg selv, men en placebo-effekt?
Vis hele sitatet...
Absolutt, man skal ikke kimse av placebo. Vi snakket imidlertid om dette litt lenger opp i tråden, og på placebokontrollerte studier så kom fortsatt Cannabis bedre ut.

Sitat av murloc Vis innlegg
Her må du nesten spesifisere. For meg bekjent er det stort sett bare dokumentert som det står lengre opp i tråden, symptomlindring.
Vis hele sitatet...
Symptomlindring er ikke akkurat en ubetydelig effekt, alt av smertestillende gjør kun dét, det lindrer symptomene. Symptomlindring er det beste man kan håpe på om man har en kronisk sykdom.

Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Og du mener vel ikke at folk med angstlidelser skal eksperimentere selv med forskjellige strains som potensielt kan gjøre symptomene verre?

Poenget med ekstrakt er jo at man skal kunne dosere riktig og kun få de symptomlindrene effektene man er ute etter og ikke mange bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare skyte inn at det er helt normalt å prøve seg frem for å finne riktig dosering, når man eksempelvis får cellegift så prøver man seg frem 2-3 ganger for å finne riktig dosering. Hvordan et virkestoff fungerer for hver enkelt er individuelt, og avhenger av mange faktorer, så selv om man har et ekstrakt av de ønskede virkestoffene i Cannabis så vil man fortsatt måtte prøve seg frem i samråd med lege.

Sitat av Cybergasm Vis innlegg
At noen kan oppleve rus er vel ikke til å unngå, men produsenten har en enormt mye større kontroll på legemiddelet og effekten når det kommer i slike doser og raffinerte produkter.
Vis hele sitatet...
Jeg nevnte det litt lenger opp i tråden, når man ser på potensielle bivirkninger på godkjente legemidler så ser man at for en liten gruppe mennesker så kan medisinen ha dødelig utfall. Når det gjelder Cannabis så er det værste man har hørt om (meg bekjent), at dersom man er disponert for enkelte psykiske lidelser så kan disse komme langt tidligere ved bruk av Cannabis. Min mening er derfor at til tross for at Cannabis har potensielle uheldige bivirkninger, så krymper disse sammenlignet med mange godkjente legemidler.