View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg
Se denne her folkens! Den tar opp problem stillinga så jævlig bra!

https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysn...ng-2/episode-3

Legemiddelindustrien er skitten, money talks som noen over her sier, og sånn er det dessverre med alt... Det er ikke akkurat noen konspirasjon lenger.

Er veldig mange "Narkotiske stoffer" som man sier som har mye bedre medisinsk virkning på forskjellige ting enn det som legemiddelindustrien har å by på, men som antagelig vis aldri kommer til å bli brukt fordi det ikke går an å ta patent på, eller ikke ligger nok penger i det. Synd men sånn er verden..




Ok, har du kilder på det eller?
Absolutt alle deler av planten inneholder ting som kan brukes som medisin, til og med røttene (spesielt røttene, etter som at det er delen på planten som inneholder mest CBD)

At å røyke pot eller hasj ikke har noen medisinsk virkning er totalt feil. Så klart planten har mye høyere medisinsk virkning oralt, men fortsatt.

Min far røyker cannabis for sterke rygg smerter, han har prøvd en rekke smertestillende som paralgin osv.. men hjelper ikke i nærheten så mye som når han røyker pot.

En kamerat av meg var så allergisk mot katter at han klarte nesten ikke puste når han var på besøk hos meg som har katter, røykte litt hasj å kunne kose med katten hele natten uten at det gikk utover pusten hans (skal sies at denne effekten ble svakere og svakere etter som han begynte å røyke hasj vær dag over lenger tid)

Meg selv har brukt cannabis mot Tourette og ADHD der andre medisiner har feilet gang på gang. Hadde jeg ikke røyket cannabis på videregående i friminuttene så hadde jeg aldri bestått et jævla fag

Det var bare noen eksempler og det er mange flere, søk opp på Youtube f.eks der folk med Parkinson's vaper eller røyker cannabis og får tilbake kontrollen over kroppen på 10min.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du skal lese alle mine poster i denne diskusjonen, og det du siterer.
De (og meg) mener IKKE at absolutt alle virkestoffer i planter har 0 verdi til medisinske formål.

Men cannabis i form av pot som du putter i en pipe å røyker har altfor mange bivirkninger til at det er en god medisin i seg selv. Det er sikkert noen grupper pasienter som får bedre livskvalitet av å røyke pot men jeg mener både av å ha lest og av egen erfaring at det finnes bedre medikamenter for symptombehandling en cannabis i de fleste tilfeller.

Men du behøver ikke cannabis for å lage feks CBD preparater.

Hva du har fått av effekt på din selvmedisinering betyr 0 -NULL- i denne diskusjonen, jeg har selv vært missbruker i 10 år og har sett min del av disse såkalte suksesshistoriene med selv medisinering for diverse lidelser og det meste er bullshitt.
Selvfølgelig prøver du og dine å bruke dette som argumenter fordi dere er avhengig av å røyke, men om du setter deg ned å tenker deg om.

Forskjellen i bivrkninger på feks cannabis og paracet, eller canabis og morfin?
Selv ikke en morfintablett gir like heftige bivirkninger som en trekk med cannabis.
Husk at rusen er en bivirkning og er uønsket til medisinsk bruk.

Selv om du føler deg bra mens du er stein betyr det egentlig bare at du er neddopet. Jeg tipper du ville hatt samme effekt av å spise morfin.

At cannabis hjelper mot pustebesvær ved katteallergi? Min ekskone var allergisk og fikk enda større anfall ved hasjrøyking.

Ryggsmerter? Tja, sikkert en viss effekt men jeg tipper det er livskvaliteten og ned dopingen som gir effekt her og ingen som helst medisinsk kur.

Av personlig erfaring tar cannabis hverken tannverk, smerter etter skulderoperasjon, smerter etter ribbensbrudd, senebetennelse eller vanlig hodepine.
Det kan gi kraftige angstanfall, spiseforstyrrelser, ustabilt blodsukker.

Men som sagt så betyr ikke enkelttilfeller noe som helst.

Sitat av Alge Vis innlegg
Du skriver som om jeg har snakket spesifikk om cannabis? forstår ikke det helt i og med at det eneste jeg skriver konkret om cannabis er som svar til Cybergasm sitt innlegg der han claimer at cannabis ikke har medisinsk virkning om man røyker det.

Når det kommer til cannabis så er jeg ikke helt sikker på ting, men regner med at det hadde truet de store firmaene som produserer vell etablert medisiner. Cannabis hjelper på så mye rart å mange ville nok godt over til det om det var på markede, i stede for å poppe 10 piller om dagen for alt mulig rart. Pluss plutselig så trenger man ikke være kjemiker for å produsere den medisinen som hjelper på så mange forsjeligge sykdommer, så mange hadde sikkert begynt å produsere det i og med at det er så lett. Blir liksom litt vanskelig å holde monopol på cannabis
Vis hele sitatet...
Mange hadde begynt på morfin også om det hadde blitt lovlig/solgt over disk, men det betyr ikke at man bør spise morfin for å bli kvitt slapphet i musklene.

Og vær så snill å les hva jeg skriver. Det du siterer meg på er hva _de_ mener. Altså DEA.

Jeg personlig mener at cannabis i røykbar form, rullet i en joint ikke automatisk gir en medisinsk effekt fordi bivirkningene er altfor store (å være høy er en bivirkning).

Om du skal bruke det som medisin så kan du ta virkestoffer fra planten å putte det i tabletter uten at man behøver å gjøre det lovlig å røyke seg stein.
Selv CBD kan man få fra industriell hamp så man behøver ikke alltid cannabis i røykbar form.
Men jeg kan lese mellom linjer og det du er ute etter en en full legalisering med stonere i gatene, du bruker medisin som argument for å støtte din egen agenda og det ødelegger egentlig diskusjonen.
Sist endret av Cybergasm; 13. desember 2016 kl. 09:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.