View Single Post
Sitat av Erlpil Vis innlegg
Om det er penger du skal investere og håpe på vekst og stabilitet er nok ikke CS:GO løsningen.

Husk at det hver dag blir produsert flere skins av de du eier (med unntak av howl som er contraband). Desto flere av skinnet som finnes, desto mindre blir det verdt. Prisene vil nok dale over tid (gjelder ikke howl ved mindre duplikat)
Det er mange som dupliserer skins fra CS noe som gjør at du risikerer å kjøpe et skin som er en duplikat. Det vil minske verdien på skinnet ditt.

13% for å kjøpe, men så skal du jo selge de igjen også en dag. Skal det gjøres trygt er det noen prosenter igjen. Du må klare å finne en kjøper som er villig til å gi deg en god pris. Det tar tid.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke noe jeg vil invistere for å tjene penger, jeg invisterer for å få en "bedre" spillopplevelse..

Slik som tilstanden i csgo er akkurat nå kommer det flere spillere sakte men sikkert og spillet øker i popularitet. Nå er det slik at Operation Bravo kassene og skins som kan trades til Fire Serpent har økt betraktlig i pris, jeg tenker da at det begynner å bli skjeldnere med nye Fire Serpent skins i markedet. Samtidig som etterspørselen øker med antallet spillere.

Duplikat av skins på den enkle måten har sluttet og fungere. Man kunne trade et skin, og be om refusjon fra steam. Når de da refunderte ville begge parter av traden ha samme skin. De har sluttet med å gjøre det etter at for mange utnyttet systemet. Det finnes nok andre måter å duplikere, som er mindre kjent. Men de fleste duplikat programmer er bare skam og virus.

Når man selger skins på f.eks OPskins tar siden 10% fra prisen i fortjeneste. PayPal tar 3% for å tilbakebetale meg pengene mine.
Om jeg kjøper idag, og selger i morgen vil derfor dette bli rundt det tapet jeg har. Selvfølgelig noe tap/vinn ut ifra dagens pris.

Sitat av Svartedauden Vis innlegg
Kjære deg - dette er en særdeles lite lukrativ investering. Jeg foreslår heller at du tar disse ti tusen kronene og går til banken din. Der setter du de inn på en konto, og avtaler med banken at de i løpet av en 12 måneders periode skal kjøre dette over i et aksjefond. Spre ut innkjøpene for å treffe både topper og bunner i markedet. Velg et fond som følger indeks, det enkleste av de enkle og du vil få en relativt grei avkastning over tid. Når de første ti tusen er satt inn - fortsetter du gjerne og kjøper opp nye andeler for 500-1000 kroner pr måned. Dette er en finfin spareform som gir deg godt med spenn.


Å satse på at DLC-innhold i et dataspill skal holde seg, er fullstendig idiotisk. Styr langt unna.
Vis hele sitatet...
Økonomien min er god, du trenger ikke bekymre deg om dette. Jeg er en voksen kar med inntekt, men hele greia med å muligens tape 10k bare for å få noe pene piksler i et spill føles ikke helt greit ut.
Dette er ikke 10k jeg har fått fra min første butikkjobb

Sitat av Svartedauden Vis innlegg
Det er fullt mulig. Men, så kommer det plutselig en ny patch til spillet som gjør at spillerbasen flykter over til et annet alternativ. Dette er utrolig uforutsigbart, sammenlignet med andre investeringer.

Det fremstår for meg som helt fullstendig idiotisk å blåse 10 store på DLC-innhold til et dataspill. All min livserfaring tilsier at TS bør gjøre noe annet. Invester i aksjefond, høyrentekonto eller en daytradingkarriere kan være løsningen.

Jeg vil faktisk strekke det så langt som å si at en sydentur er bedre bruk av pengene.
Vis hele sitatet...
At en update skal ødelegge spillet er jeg bekymret for.. Det har vært stygge oppdateringer tideligere som tilsier at Valve ikke vet helt hva de gjør eller hvor skjørt dette spillet faktisk er.

Nå er dette ikke å blåse 10k ut i luften. Jeg har med sannsynlighet muligheten å bruke disse lappene, spille med disse skinsene til jeg ikke lenger nyter de for så å selge uten større tap. Dermed kan jeg både få spill og sydentur for samme pengene.
Sist endret av TheEngineer; 12. mai 2016 kl. 08:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.