Tråd: Store ord!
View Single Post
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Riksmål har ikke vært en offisiell norsk skriftform siden 1938, og forumreglene fastsetter at det er norsk som skal snakkes på forumet. Dermed er det i ethvert tilfelle ukorrekt, og unødvendig av deg å slenge ut nedlatende kommentarer som at det ikke er rart det er krig i verden, bare fordi jeg påpeker at du skriver på et språk som ikke har vært norsk siden 1938.
Vis hele sitatet...
Jeg kan opplyse om at etter bokmålsreformene av 1981 og 2005 ble mesteparten av riksmål igjen opptatt som godkjent rettskriving i Norsk bokmål, og hva gjelder resten er jeg entusiast. Bruk heller språkkorrekturen din på sms-språk fjortisser. Imidlertid lover jeg å slutte å skrive "efter" eller "sepe" o.l hvis det bryter med forumreglene.

Jeg oppfattet din kommentar som bedrevitende, særlig i og med at det virker som om du ikke visste om riksmål, og jeg tok igjen. Ved kommentarer som "Hva i all verden skal dette bety" bør man være relativt skråsikker I.M.O.

Skuls?

Tilbake til tråden:

Parafrasere - å gjengi et viktig avsnitt eller poeng fra en annens tekst med egne ord.
Sist endret av Apraksin; 5. november 2012 kl. 23:43.