View Single Post
Sky
Sky's Avatar
DonorModerator
Sitat av Kaunda
En 16-åring som klarer å fuck opp livet sitt så fullstendig er -helt uten tvil- offer for manglende omsorg fra de som skal forsørge han.

At han lever sitt eget liv, javel, men hvis han lever det ut på den måten trenger han hjelp til å ikke ødelegge for hele sin fremtid.

Foreldre som er så navive at de ikke forstår, setter krav, hindrer og begrenser at et barn ødelegger seg selv, fungerer ikke i omsorgsrollen.

Det kalles og er faktisk omsorgssvikt.
Vis hele sitatet...
Kaunda, du mangler innsikt. Du skjønner ikke det her gjør du det? Du skjønner ikke dette med rus og ungdom gjør du? Du forstår ikke at de kan holde det gående uten at det blir merket? For saken er slik at ungdom som ruser seg har en egen evne til å holde det skjult for sine foreldre/foresatte. Det sier seg selv at ungdommen ikke vil at foreldre skal ha innsikt i hva de driver med. Jeg vet dette forbanna godt selv for jeg har brukt rusmidler opp i gjennom ungdommen, allerede fra 15 års alderen. Og vet du hva? Jeg ble kun oppdaget en gang, en gang av uttallige andre. Var dette omsorgssvikt? Det er åpenbart at du ikke forstår at foreldre ikke kan oppdage alt som skjer rundt sine barn. Og noen foreldre er også gjerne litt naive, det siste de venter seg er at barnet deres skal begynne å ruse seg. Og de vet kanskje ikke hvilke tegn å se etter, om det i det hele tatt er noen.

Og hvilken rett har du til å sitte der og gjemme deg foran en datamaskin og slenge slik dritt? Hva vet du om trådstarters foreldre? Kaunda, de er rett og slett ikke klar over hva sønnen deres driver med! Det betyr ikke automatisk at disse foreldrene er noen dårlige, for guds skyld, tenk over hva du skriver! Du sitter på et forum og tror du kan alt om alt og alle, hvorav du så kommer med pisspreik jeg aldri har sett maken til. Jeg blir virkelig provosert av deg, og det er ikke første gang.
Sist endret av Sky; 20. juni 2008 kl. 08:09.