View Single Post
Hei. Har lest på forumet her før, men dette blir min første post! Håper noen av dere kan gi meg noen svar jeg ikke finner andre steder på nettet. Jeg har røykt cannabis i ca 6 år nå, og er ganske ung. Det har vært av og på i periodevis, men har stort sett røykt siden jeg begynte. I løpet av min tid har jeg hatt det mye gøy med cannabis, men jeg har hele tiden merket at det har sine ulemper. Jeg har siden starten kunne opplevd å få vondt i hodet hvis jeg røyker for mye, særlig hvis jeg røyker en feit joint alene. Men dette har blitt en del verre i det siste.
Hvor mye jeg har røykt har gått i periodevis der jeg har til tider røykt flere gram om dagen og til andre tider en gang i uken eller sluttet i noen måneder.

I løpet av det siste året har jeg gradvis prøvd å redusere hvor mye jeg røyker, da jeg føler jeg har mistet litt kontroll etter hvert. Ofte sier vi i vennegjengen at vi ''røyker oss autistisk,'' fordi vi rett og slett blir helt ordløse og paff av og til. Men i det siste føler jeg det har blitt verre for meg. For å fokusere på skolen har jeg redusert røykingen drastisk, og røyker nå 1-2 ganger i uken. Slik har det vært en måned nå. Samtidig har jeg merket at hodepinen skjer oftere og er mer intens.

Det har til nå vært tre skikkelige ''hendelser.'' Den første var for om lag 3 uker siden, så igjen forrige helg, og sist gang i går. Det begynner med at jeg føler meg ordtom og ''autistisk.'' Jeg får litt vondt i hodet, og ser gjerne ned i bakken. Etter rundt 30 sekunder er hodepinen blitt ganske intens, og jeg har en tendens til å se mot lys. Hvis det er lys i nærheten, ser jeg at lyset blir hvitere og mer intensivt. Her kommer kanskje litt kvalme inn også (dette har jeg til dels merket tidligere også). Ved alle disse tre anledningene har det vært mot slutten av jointen, og mens jeg føler meg litt dårlig, reiser vi oss for å gå inn i leiligheten igjen. Da blir jeg skikkelig disorientert. Jeg får svak balanse, og sliter nesten med å holde meg på beina. Det som har skjedd videre nå er at jeg har holdt på å besvime, og har måttet sitte meg ned på bakken for å ikke bare falle over ende. Dette har blitt ganske dramatisk siden jeg har falt litt frem og tilbake og folk har måttet ta tak i meg og sitte meg ned på bakken så jeg ikke skal falle.

Jeg syntes dette er veldig rart og underlig, særlig siden jeg ikke har hatt så store problemer med det før, har da følt at det ikke har vært mer enn ''vanlig,'' ubehag før. Jeg har googlet litt og hørt om ''white-outs'' men føler ikke dette passer helt til min beskrivelse. Men hva syntes dere, kan dette være white-outs? Det jeg syns er mest rart er at dette har bare vært så ekstremt de siste ukene når jeg har røykt mye mindre en tidligere.