Tråd: Romfolket.
View Single Post
Sitat av Morgul Vis innlegg
Dette gjelder jo bare hvis de er under norsk folketrygd? Personene vi snakker er å anse som turister og har derfor ikke krav til de godene vi har. Barna har heller ikke rett til skolegang.

De må kunne forsørge seg selv før de i det hele tatt får medlemskap i folketrygden, de kan ikke bare selge et magasin om dagen for 15,- for så å NAV`e resten av livet.

Og at de forsøpler mer enn en gjennomsnittlig ungdomsgjeng som nettopp har fått lommepenger tviler jeg på. Og at du nevner dette som en utgift for staten synes jeg er litt merkelig.
Vis hele sitatet...
I følge EØS så kan man det jo. Et EØS land plikter å gi dem rettigheter som arbeidstakere i det landet de oppholder seg før. Folk er folk drev på med det, de ansatta en del romenere og på den basis.

ENGANGSSTØNAD: Med en kontrakt på mer enn et år kan en kvinne som føder et barn i Norge motta en engangsstønad på 35.273 kroner, selv om hun ikke har jobbet et helt år når hun føder.

BARNETRYGD OG KONTANTSTØTTE: Fra dag én vil en fast ansatt gateselger kunne ha rett til barnetrygd på 11.640 kroner per år (per barn) og kontantstøtte på inntil 39.636 kr per år.
Vis hele sitatet...
VG skrev dette den 14.07.12

Når det gjelder skole så er det slik at dersom de oppholder seg mere enn 3 mnd i landet så får de skolegang. Barna altså.

Og det du sier med at de ikke roter. Da lurer jeg på om du noen gang har sett en camp eller et sted hvor romenere har slått seg ned og bodd over en lengere periode? Det ligger dritt, mat, søppel og kadavre etter rotter og måker over hele.

Aftenposten ang rotter og måker

Oslo by ang hvor mye rot de etterlater seg