View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Begge deler kan sjølvsagt brukast mot ein person, men å nekte å oppgi passord tipper eg i praksis vil vere langt meir inkriminerande enn å sei at det desverre er sletta.
Vis hele sitatet...
For meg blir det bare løse spekulasjoner, men etter det jeg erfarer gikk Evidence Eliminator i dass fordi påtalemyndighetene argumenterte for at programmet slettet så mye og så bra at det var å likestille med å bevisst gå inn for å ødelegge bevis i en straffesak, som meg bekjent faktisk er straffbart.

At du ikkje har plikt til å samarbeide med politiet vil ikkje sei at politiet ikkje kan bruke din mangel på samarbeid som argument i retten. Det vil sei at du har rett til å nekte å samarbeide.
Vis hele sitatet...
Det er jo sant at politiet vil søke å bruke alt de kan mot deg, i et forsøk på å få deg dømt, men det er ikke alt de har suksess med.
Jeg kjenner ikke til noen saker i Norge hvor noen har nektet å utlevere passord, for dernest at det ble vektlagt i retten.

Og om hele skiten er kryptert til helvetet og tilbake igjen, så er jo saken grei på den måten at man KAN jo faktisk låse det hele opp igjen på et senere tidspunkt, om man skulle havne på at det var mer taktisk.