View Single Post
Vet ikke om du har tatt dem alrede, men hvis jeg var litt usikker på om jeg skulle tatt det ville jeg ventet litt. Ikke nødvendigvis så lenge, men en kveld der du følte deg helt klar/sikker på å ta dem
Har ikke prøvd atlantis trøfler selv, så kan ikke si noe om at den er "mild", men det dreier seg jo uansett om samme stoffet (psilocin) som med alle andre magiske sopper. Man kan fort få seg en ordentlig tripp selv om man har lest andre folk beskrive soppen/dosen som mild. Så jeg tror det kan være lurt å ikke henge seg for mye opp i hva andre mener er en mild sopptype/dosering. Har man ikke så mye erfaring kan det nok være vanskelig å forestille seg hva som egentlig er en "mild tripp", for hvis man kommer over kneika og begynner å trippe i det hele tatt, så oppleves det nok som ganske kraftig uansett.

For å ta ett eksempel, første gang jeg inntok spiss fleinsopp spiste jeg under 20 stk. De fleste vil vel mene at 20 stk generellt sett er en ganske mild dose på flein, jeg så også på dette som en mild førstegangsdose. Greia er at jeg fikk en mye mer intens opplevelse enn det jeg hadde forventet av den dosen (selvom jeg selvsagt var fullt klar over at psilocybininnholdet varierer og jeg kunne få sikkelig effekt). Ble sendt rett ut på en ordentlig god tur, både skremmende og helt fantastisk på en gang. Kom meg heldigvis greit gjennom det, og i ettertid var jeg glad for at det ble en såpass "heftig" tur første gang. Men skal innrømme at jeg ble tatt litt på senga der.

Så bare vær forberedt på det "værste" (beste! ). Mine råd bare, og lykke til og kos deg hvis du alrede har spist soppen