View Single Post
Sitat av cplpro Vis innlegg
Jeg ser på Al-qaida og ISIS som terrorist grupper, mens på den andre siden ser jeg på hamar som IKKE terrorister. De er helter, og kriger for å beskjempe alle Israelerne og Zionistene. Jeg heier på dem hver eneste dag
Vis hele sitatet...
Bare det at du likestiller Israelere og Zionister sier jo ganske mye om kunnskapsnivået ditt i denne konflikten. Du er klar over at det er mange jøder i Israel som protesterer mot det som skjer nå og er villig til å komme til andre løsninger enn det vi ser nå?

Det at du lovpriser Hamas på måten du gjør er også urovekkende. Vet du egentlig hva Hamas er? Jeg får et inntrykk av at du fremstiller dem som en gruppe rebeller som kun bekjemper urett - noe som er feil.

Det er ganske forståelig at et politisk parti som Hamas ble etablert. Når en befolkning opplever en ekstrem urett som Palestinerne har gjort, så er det veldig lett å stemme på et parti som har som hovedmål å få slutt på denne uretten, koste hva det vil koste. Det er jo dette som er den enkle definisjonen på Hamas - et politisk parti som har som hovedmål å få et fritt Palestina, koste hva det vil koste. Er det forståelig at et sånt parti kommer til makten etter så mye urett og elendighet? Ja. Forsvarer det alt Hamas gjør og har gjort? Nei.

Det er fullt mulig å være for et fritt Palestina, uten å støtte ekstreme politiske grupper som Hamas. Det at du også nekter for at Hamas bruker sivile som skjold sier jo også litt om dine kunnskaper. Det er jo nettopp derfor at skoler og andre institusjoner har blitt bombet av Israelerne, nettopp fordi Hamas gjemmer seg der. Merk at jeg overhodet IKKE forsvarer Israelernes bombing uansett. Jeg er også for et fritt Palestina og synes det Israel viser i denne konflikten er forkastelig og ekstremt. Jeg synes også at Israelerne er den parten som gang på gang får for langt. Betyr det at Hamas er uskyldige? Absolutt ikke.

Les deg opp om konflikten og bruk nøytrale kilder. Du fremstår ikke annerledes fra en person som leser på Resett og henter kunnskap derfra, bare at du står på motsatt side. Utsagnene dine om Hitler og jøder bekrefter jo bare det.