View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alle mine northern lights auto (både "ren" strain og krysninger) har tatt mellom 3 og 4 mnd fra frøet gikk i jorden til hele planten er høstet.
Men jeg merker at genetikken ikke er stabil på de jeg kjøper så forholdet mellom "veg" og blomstring har vært ulikt, det varierer veldig og dermed vanskelig å si noe eksakt. Men jeg vil tippe de står i blomst mellom 4 og 8 uker.

Jeg har jo 3stk stående nå og der er én nettopp startet å blomstre mens de to andre allerede har blomstret i ~2 uker. Alle er samme strain og får lik behandling, så selv planter som skal ha tilnærmet like gener (selv om alle planter har individuelle forskjeller) har variasjoner og når vi snakker om et såpass lite tidsvindu som livsløpet til en auto så blir det veldig ca. tall.
Vis hele sitatet...

Det du ser er forskjellige fenotyper.

Du får kjøpt frø som er homogene. Varierer fra produsent til produent og strain til strain. De må ha vært avlet på en del for at det skal skje, eller rettere sagt innavlet. De kan da ha blitt tilbakekrysset(krysset med forelder) eller krysset med seg selv eller begge deler. Det er mye rart som foregår i denne bransjen, og det er vanlig at de kjøper frø av hverandre og avler videre på noe som ofte fører til redusert kvalitet på genetikken og ustabilitet.

Skal du ha en frøpakke som er mest mulig homogen kan du lete etter noe det står IBL (inbred line) på. Men det er jo bare å ta kloner dersom du vil ha planter som er kliss like hverandre. Når man skal jakte på de mest spennende fenotypene så begynner virkelig moroa. Derfor styrer jeg for min del unna både autos og feminiserte frø og sånt.

Det er mye spennende å utforske når man har kommet seg over den der startgropa med autoflower strains og feminiserte frø og sånne noobgreier
Sist endret av TrippyKing; 22. juni 2020 kl. 01:26.