View Single Post
Sitat av capoaccl Vis innlegg
Selv driver jeg en mellomstor bedrift innen byggebransjen og nylig fikk jeg en ung person på jobbintervju. Han hadde på seg en genser med hasj symbol og kom inn med lua på.
Jeg konfronterte han med dette og sa at dette ikke akkurat var å skape tillit til meg. Vi fikk en konstruktiv samtale rundt dette, men det endte med at han ikke ble tilbudt jobb. Dette var det flere grunner til, men denne genseren gjorde meg usikker ift. hans livsstil, holdninger og ikke minst kravet til fokus og sikkerhet på jobb da vi opererer i høyden og med store maskiner og utstyr.
Vis hele sitatet...
Selv røyker jeg bønne en håndfull ganger i måneden (var tidligere periodevis daglig røyker i slutten av tenåra til midten av tjueåra før jeg skjerpa meg) men om jeg selv drev en bedrift og noen vandret inn kledd som Lil Pump ville jeg heller ikke ansatt han. Det er lowkey retarded og viser at du ikke tar jobben din på alvor.
Sitat av capoaccl Vis innlegg
Hvordan bør jeg gå frem for å snakke med omgangskretsen min om dette med rusmidler og hasj spesielt?
Mange ganger når jeg nevner hasj bruk og sier at jeg ikke bruker det selv så blir mange avvisende og vil ikke snakke mer om det.
Jeg har en del unge ansatte og lærlinger og vi snakker om dette over lunsjen etc., men jeg opplever at de holder igjen meningene sine og ikke "snakker fra levra". Kanskje dette har noe med at jeg er så tydelig på min holdning og at de da ikke vi si mot meg?
Jeg prøver å ikke være dømmende, men oppleves kanskje som dette.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så rart at dine ansatte holder litt tilbake når dere diskuterer illegale rusmidler av åpenbare grunner. Du er jo ærlig om dine holdninger selv om du ikke har mye kunnskap om temaet. Folk med sterke meninger og lite kunnskap er slitsomme å diskutere med.
Sist endret av SkurtNilsen; 21. februar 2020 kl. 00:40.