View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det beste argumentet for legalisering er å ta fra bakmennene det økonomiske grunnlaget: Narkotikahandel er ofte med på å finansiere ganske mye snusk. Det andre er at man har en kontroll over produksjon og distribusjon, noe som vil lage arbeidsplasser og mer inntekt for staten: Gartnerier, pakking etc.

Det viktigste er vel, har du lyst? Det virker jo ikke som du har lyst/interesse for det siden du nevner å ha sagt nei takk i situasjoner der du har hatt mulighet. Cannabis er ikke for alle, nå vil forskjellige strains (det er flere typer plante med litt forskjellig genetikk) gi forskjellig virkning: Man kan ha typer som gjør deg sløv og trøtt, og du kan ha typer som gjør deg nesten litt oppvakt og rusen får tankene til å fare: Sistnevnte kan ofte gi folk angst, da de føler seg veldig rusa, men uten den sløvende effekten. Denne klippet illustrerer det bra.

Jeg vil prøve å informere barnet mitt om hva rus innebærer og hva de forskjellige rusmidlene kan gjøre og hva som kan oppleves, jeg har faktisk allerede "eksperimentert" med en slik tilnærming, det blir ikke helt det samme siden det var min søster, men hun var vel en 12 år når jeg var i tjueårene, og jeg sa rett ut hva jeg mente om rusmidler uten å si at jeg brukte de. Hun har holdt seg til alkohol og så vidt jeg vet ikke eksperimentert med noe annet enda, selv om hun er klar over at hun kunne bare spurt meg om hun ville prøve noe.