View Single Post
Sitat av Yalla Vis innlegg
Kanskje du burde lese det jeg skriver? At det var ett førsteinntrykk fra media, det kan jo faktisk hende at jeg ikke er den eneste som opplever det slik og at hendelsene får en feilaktiv vridning. Det er viktigere enn noensinne å være kritisk til media, kildekritikk osv. Det krever litt av oss alle og enhver. Denne saken er så mye vann på mølle, ikke bare for de høyrevridde og ekstreme men alle hverdagsrasistene. Jeg bor i en liten by som skal ta inn endel flyktinger og det er skremmende hva folk får seg til å skrive i kommentarfelt, fb osv. Felles for de alle er at de besitter og argumenterer med ett mildt sagt elendig og begredelig faktagrunnlag som for det meste er ren fiksjon.
Vis hele sitatet...
Nå kommer trådstarter med ett forsiktig anslag overgrep gjort i Køln på nyttårsaften. BBC sier nå:
A statement issued by Cologne police on Saturday, quoted by AFP news agency, said the number of reported violence cases had reached 379 - 40% of which were cases of sexual assault.
Vis hele sitatet...
. kilde: http://www.bbc.com/news/world-europe-35271171

Jeg tror absolutt ikke det er noe løsning å bagatellisere slike hendelser. Dette er en svært alvorlig kulturelle elementer som arabisk kultur sliter med.