View Single Post
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Overhodet ikke... Mer metaforisk...

Tenk selv:
Skaffe ved, skaffe nok ved, skaffe god tørr ved, få det frakta hjem, få det stabla, gå over bil og påse at de er klar for vinteren, Skrape rute i 25 kuldegrader mens vinden drar av deg trynet i det du prøver å gispe etter luft i Kong Vinter Storm, ingen sol på flere måneder, passe på at huset er i orden og kan tåle vinterens påkjenninger, måke snø opp til 3 ganger daglig (fra ca okt/Nov- April/Mai), er snøskuffa bra nok, er snøfreseren iorden, er det bensin på og må du ha flere fylte kanner, har du penger til ekstra ved dersom det blir nødvendig, langturer i bil på over 30min burde planlegges pga fare for dårlig sikt/nedsnødde veier, unger som kan gå seg vill i snøstormer på vei hjem fra skole, osv osv

I tillegg til dette kommer jo selvfølgelig alle andre bekymringer man har til vanlig ang, jobb,økonomi,familie,husarbeid,bareoppdragelse osv osv..

Så jeg tviler på at folk gidder å lage en "sammensvergelse" fordi det kommer noen fra sørlandet, så hele Finnmark bestemmer seg for å boikotte de innflytta..

Bygdehelter har vi alle, og det aller meste er spennende når det er nytt, så en del ekstra blikk i starten er ikke unormalt
Vis hele sitatet...
Jepp, Starksene i Game of Thrones er faktisk basert direkte på Finnmark, vi går rundt fra første snøfrie dag og sier ting som "Vinteren kommer!" (bare med 7 tilfeldige banneord i tillegg)

Hvis dette er ment humoristisk er det genialt, er det ikke det er du ganske uvitende, vi har faktisk strøm, eneste jeg kjenner som jevnlig hugger ved er pappa, og det er til badstuen.

Vi gisper ikke etter luft i 25 minus, 25 minus er å vurdere om man skal gå med genser under kofta eller ikke, for som kjent er 100% av innbyggerne i Finnmark samer, og det løser også problemer med unger som går seg vil i snøstormen, ettersom samer som kjent har åndehjelpere som guider oss gjennom snøen.