View Single Post
Sitat av Trezpazr Vis innlegg
En ting dere utelater er at nordlenninger generelt er mer dømmende enn folk i Oslo eller sør i landet.
Vis hele sitatet...
Nordlendinger generelt dømmer mindre føler jeg. De er løsere i gebisset, og uten sosiale filter av og til, men de er åpne for å ta deg inn om man prøver.
De er genuint interesserte i nye mennesker fra andre steder av landet.

Mens nesten uansett hvor en nordlending er lengre sør en Tana får man høre; "Du er ifra Nord-Norge hører jeg? Bor dere i lavo?
Dere har vel ikke gater der oppe, bare scooterløyper?
Var du ikke redd for alle isbjørnene i gatene?
rir dere på reinene til jobb og skole?
Alle drikker vel karsk hver dag fra en alder av 14?
Er det sant at det er lov å ha sex med familien på hellligdager?
Hadde du eget Samekostyme?
kommer mat med daglige nødhelikopter fra Røde Kors?
Der er det jo alltid mørkt!
Der er det jo alltid lyst!"


The list goes on...

Og dette er ikke humor fra Sør/Vest/Øst-landet, dette er hva de faktisk tror skjer i Finnmark..
Og jeg kjenner ingen i Finnmark som noen gang har sagt "Oslo sir du? Næi dit ska æ faen mæ ikke. En høylytt fæst å du havne rætt i buret med millonbot og milliarderstatning. Åsså e det Plata næste me ei nål, når man en gang slæpp ut. Å da daue man jo av overdose. Nei koffer i fan ska æ fære dit?"

Er man en decent person og man ikke er ute etter å brøle ut hvor jævla mye bedre man er enn alle andre så er ikke Finnmark noe problem mtp forhåndsdømming.

Jeg sier ikke at de ikke forhåndsdømmer, men de aller fleste har vett nok der oppe til å holde ett åpent sinn mot nye folk..

Folk i Finnmark har stort sett nok med å konsentrere seg om å overleve neste vinter.. Å bekymre seg over hva den nyinnflyttede sørlendingen holder på med, er luksus de sjeldent tar seg råd til og det varer aldri lenge..