View Single Post
Jeg har innsett at jeg har null kontoll over min egen økonomi, har aldri hatt det. Merker at det går veldig utover min kjære at min økonomi er dårlig siden trenger ofte støtte og klarer ikke betale det som jeg skal. Det gjør at min kjære stadig må ofre sin lønn på mine regninger. Jeg er gift men vi har ikke felles kontoer eller innsyn hos hverandre. Jeg tror og håper min kjære har mer orden enn meg. Er det mulig at min kjære blir min økonomisk verge uten at det går igjennom offentlig? Tenker å gi full innsikt i mitt, åpner regninger, snakke med kredittorer. Gi all inntekt ifra meg så kan jeg heller få litt lommepenger. Hørres det dumt ut?
Jeg har lyst å få kontroll men klarer ikke tanken på alt. Blir formye, mye lettere å stikke hodet i sanden. Har prøvd tidligere i livet å få kontroll men vart et par mnd så glipper det igjen.
Alt dette rundt økonomien gjør at jeg alltid går rundt med dårlig samvittighet.
Prøver å ordne opp selv men gir raskt opp og klarer ikke få oversikt over gjeld eller utgifter. Tror hvis vi klarer å rydde opp så klarer vi å redde ekteskapet for nå bruker jeg altfor mye krefter på dårlig samvittighet, løgner, skaffe/låne penger og unnvikelse.
Skulle ønske jeg bare kunne tatt meg ekstra jobb men da jeg har sendt inn uføresøknad er dette ikke mulig.