View Single Post
Som sikkert mange andre har tenkt sitter jeg nå og undrer på om det er mulig og manipulere fotlenken slik at man kan gå ut av huset på tidspunkter som ikke er avtalt. Da systemet begynner å bli gammelt kan jeg ikke tro annet enn at dette burde være mulig.
Kan fortelle litt om det jeg har funnet ut om systemet da informasjon rundt er svært begrenset:
"Telefonen" som mottar signaler fra selve lenka går på mobilnettet men kan også plugges inn i fasttelefonlinjen men det kreves da at denne ikke brukes.
Inni reimen på fotlenka ligger en ganske tjukk fiberkabel for å hindre at den ikke kuttes. Det sendes et rødt blink gjennom denne med noen sekunders mellomrom.

Jeg ser for meg at det er 3 muligheter for å få dette til.
1 Kopiere det trådløse signalet fra fotlenken og sende det ut igjen fra en annen enhet men jeg vet ikke hvilke signaler som sendes ut eller om fotlenken må isoleres i et faraday bur/aluminiumsfolie så telefonen ikke får 2 signaler.
2 Hindre at telefonen varsler det manglende signalet fra fotlenka på en elleranen måte.
3 Kutte reima på fotlenka og skjøte fiberkabelen, hvis det i det hele tatt er mulig å gjøre fort nok. man vil også muligens få problemer ved en kontroll hvis lenka er fysisk av.

Dette er rent hypotetisk og jeg sitter ikke med fotlenke.