View Single Post
Sitat av nuvolebianche Vis innlegg
Hei, er ny her på forumet, gjerne flytt tråden hvis jeg plasserte feil!

Vil gjerne flytte til et annet land etter utdannelsen min, har tenkt på Asia, bl.annet Sør Korea eller andre steder i Asia. Evt Italia i Europa, men dette er bare eksempler jeg har sett på.

Har titta litt på prisindekser rundt om kring, for å knytte dette til utgifter som vil komme med bosted osv.. lurer bare på om det er noen som har flytta til et annet land, og har gode tips å komme med? Hvordan er jobbmarkedet i andre land? Og hvor lett vil det være å få jobb? Gjerne spør om det trengs mer informasjon, vil bare bli smartere på dette temaet.
Vis hele sitatet...
Det finnes bedrifter som driver telesalg og kundeservice rettet mot det Norske markedet fra typiske "sydenland" som spania og hellas. Utenom det så er jo arbeidsmarkedet skakkjørt i store deler av europa om du ikke har spesifikke kunnskaper som er ettertraktet i de forskjellige landene.
Du kan jo ringe forskjellige bemanningsbyråer å høre om de har oppdragsgivere i utlandet som trenger påfyll med Norsktalende arbeidere eller rett og slett google etter norske bedrifter i utlandet.