View Single Post
Hvilken: Dragens år
Forfattere: Anne Ystenes, Ingvild Rysstad Slommerud, John Knudsen Hangeland, Tom Helge Totland, Tord T. Ophus, Ellen Klouman, Stine Blix Dyrseth, Kristian Bergvik

Hva: Avalon var en butikkjede som solgte tegneserier og nerde-stuff for noen år tilbake. Da kjeden fylte 10år(dette var i 2003) utlyste de en konkuranse der folk kunne sende inn tegninger og noveller, de beste bidragene ble med i denne utgivelsen. Eneste kriteriet var at man skulle ha med en drage.
8 bidrag i hver kategori er med, laget av fantasy-fans fra hele landet, gutter og jenter, gammel og ung.

Hvorfor: ...drager
Jeg har lest gjennom denne et par ganger tidligere, men det er vel en 5-6år siden forrige gang; tenkte det ville være moro å se om den tålte en eldre moret.

Hvordan: Noe som den også gjorde. Det her er gull. Alle de åtte historiene er gjennomførte greier. Her får man virkelig variasjon over et gitt tema. Alt fra verdensrommet til middelalder er med. Trollmenn, prinsesser, Døden og piloter. Og mange drager
Enkelte av bidragene er også skrevet på engelsk, noe jeg personlig liker godt.
Noe varierende kvalitet er det selvsagt, men det er så sjarm med fan made materiale.
Det har sittet en gutt/jente på kanskje 16år og faktisk skrevet dette; sin versjon av en dragefortelling. Det er jo så bra.

6/6
(litt kjipt for meg å komme med stuff som kan være ~umulig å oppdrive, men det var det jeg leste sist)