View Single Post
En ting hadde vært om "kompisen" til OP hadde kjørt rundt i 250 km/t med bind for øynene. Når det utelukkende er snakk om noen snapchatmeldinger synes jeg helt ærlig at OP kan holde seg for god til å gi vennen ett rulleblad. Sannsynligheten for at det er skikkelig kjipt for kompisen å bli anmeldt er 100 prosent, ikke en mangemilliontedel.
Vis hele sitatet...
Det blir vel ikke noe rulleblad av det, det blir vel et forenklet forelegg. Og om folk ikke takler det så bør de så godt de kan holde seg på rett side av loven. Ja det er sikkert kjipt å bli anmeldt. Men det er sikkert kjipere om han må sone et halvår fordi han kjører ihjel andre mennesker? Og det blir sikkert også veldig kjipt for vennene til fyren om han kjører på noen mens han bruker mobilen. For da må de leve med vissheten om at de kanskje burde ha anmeldt.

Folk må gjerne være litt bajas bak rattet om de er det på plasser de har oversikt over. Jeg takler at noen får glede av breisladd vinterstid eller at de trener på håndbrekksladd på en tom parkeringsplass.

Jeg synes ikke noe om ruskjøring, bånn gass på offentlig vei eller mobilbruk bak rattet. Fordi det kan ramme uskyldige mennesker. Og når flere har forsøkt å snakke med han fyren om mobilbruken bak rattet og han ikke hører så må det vel anmeldelse til for at fyren skal forstå?

Men nå merker jeg at jeg bare gjentar meg selv så jeg skal stoppe nå og heller legge meg.
Sist endret av _abc_; 2. april 2020 kl. 03:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.