View Single Post
125 2T
Tokis's Avatar
Trådstarter
417
Sitat av pickaboo Vis innlegg
Skal du da samtidig anmelde de som spiser burger mens de kjører ?

De som drikker ei halv flaske cola og ser opp samtidig ?

H*n som MÅ se på de h*n prater med , selv i kjøremodus ?

Kan jo bare ramse opp i det uendelige med farligere ting men forhåpentligvis har du nå alt, skjønt hvor jeg og vedkommende før meg vil hen.

Tesla og forsåvidt mange andre nye biler med svære skjærmer og utallige funksjoner, det er ok ? Mulig du syns det også er uvettig men det må likevell med for det er i prinsippet langt farligere enn å holde inne en knapp og filme mens du faktisk ikke behøver se på tlf samtidig som du gjør det.

Sms er værre.

Messenger er værre.

Av alle potensielle forstyrrelser er vel faktisk en snap video en av de alle minste. Med mindre vedkommende sitter og følger det han filmer med øynene også. Det blir en annen sak, men da bør du også vite det 100% sikkert for å i det hele tatt komentere på det.

Det her er for dumt! Han bruker ikke kun snap når han bruker mobilen, sender meldinger og sånt også.

Å legge et liv i ruiner fordi noe kan forekomme , er faen meg så inhumant og korttenkt at du bør legge all din fokus og kraft i å endre ditt tankemønster til noe litt mindre destruktivt.

Kanskje å si ifra til vedkommende på en ålreit måte først av alt ? Det kan være en god start
Vis hele sitatet...
Sorry for at jeg vil redde liv i trafikken.
Mange har sagt ifra til han, men nekter å høre etter. Da må onkel Per steppe opp og straffe han, forhåpentligvis han slutter å bruke mobilen.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vel om du skal anmelde må du nok møte opp hos politiet og levere anmeldelsen personlig. Ikke anonymt mao. for lovbrudd har jo politiet tjeneste der man kan tipse anonymt om lovbrudd, men det er kanskje ikke særlig mye futt i den den tjenesten når det gjelder bruk av mobil mens han kjører? Men det skader jo ikke å teste ut, kanskje videresender de bilnummer til patruljebiler og UP og ber de holde et utkikk etter den bilen og evt. mobilbruk.
Vis hele sitatet...
Vil gjøre helst anonym, men kanskje jeg kan sende en bilnr til lokale UP.

Sitat av Bruntogblandet Vis innlegg
Så da skal du anmelde alle Tesla folka som sturer rundt på sin store screen? Eller alle som søler dressingen ut av den feite burgeren sin de spiser? Eller alle som smører et tjukt lag makeup i ansiktet? Eller alle som vrir hodet og snakker med folka bak i bilen? Eller alle de som stiller inn gpsn sin?

Fint at du er opptatt av trafikksikkerhet. Men å anmelde en stakkars kar tror jeg ikke bidrar til å økt trafikksikkerhet.
Vis hele sitatet...
Så syns du det er greit med mobilbruk når du kjører bil? Anmelder han hvis det hjelper å redde et liv så er det verdt det.


Sitat av Behring09 Vis innlegg
Uff. Du hadde likt kompisa mine. Ene kælln kjørte og filmet på snap i godt over 250, da snakker vi konsekvenser da... men helt råest bak rattet. Men holder med farten.... så insider, filmet og kjørte i 300 km/t. Inhuman ��
Vis hele sitatet...
Håper han mister lappen for retten av livet for hans skyld og andre.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Men kanskje det faktisk kan bidra? Skulle det medføre at UP eller en patruljebil faktisk følger litt ekstra med når de ser bilen hans og fersker ham for mobilbruk så blir det fort noen kroner i bot - ække sikkert det blir mer mobilbruk på ham etter det?

De som sminker seg blir bøtelagt om UP ser dem. En som fikler med GPS og feks blir innblandet i en ulykke kan få avkortning på forsikringsoppgjør. Folk som faktisk vrir hodet sitt bakover for å ha øyekontakt med foll i baksetet burde jo ikke ha førerkort. Tesla har vel navigasjonsknapper på rattet for mange funksjoner? Og på S og X så har vel Tesla nærmest fysiske knapper på skjermen - ja bare i digitalt format da. Men store gode knapper.

Enn så lenge så kan du spise den feite burgeren din mens du kjører, men om du er opptatt med å tørke sølt dressing og kjører av veien så det bli din skyld, samme om du meier ned en fotgjenger eller inn i motgående trafikk.

Førerkort er ikke en menneskerett, det er er privilegium. Det er nok av ulykker, og også dødsfall i trafikken som skyldes mobilbruk. Derfor fikk vi et forbud mot det. Synes det er helt greit å si ifra.

Og ts kan jo forsøke å få dokumentert dette selv. Kanskje kan ts forsøke å filme kameratens mobilbruk bak rattet? Så kan han levere det til politiet, men beskjed om at dersom det ikke skjer noe så får avisene tilgang til videoen?
Vis hele sitatet...
Word!

Har ikke kontakt med han lenger og han vil være mistenksom hvis jeg sitter på med han og noen dager blir han anmeldt.