View Single Post
['hip','hip']
49
Hei!
Er det noen som kan hjelpe meg å finne lovverket rundt dugnad i private barnehager ?

Vi har 2 barn i en privat barnehage, og betaler maxpris både for plassen og mat.
Barnehagen vår kjører dugnad 2-4 ganger pr år, med 1500kr i bot dersom man ikke møter. De har heller ingen alternativ til å møte de fastsatte dugnadene.

Det er beskrevet i kontrakten med barnehagen og alt er forsåvidt tilsynelatende korrekt, men etter å ha forsøkt å finne § i lovverket hvor de faktisk kan kreve 1500 kroner dersom vi ikke stiller klarer jeg bare ikke finne. For mange foreldre er dette en stor frustrasjon, og enkelte ganger passer det svært dårlig. Samt mange har ikke råd å betale 1500 kr ekstra for å slippe å møte.

Ikke missforstå intensjonen min her, jeg er for å hjelpe med frivillig dugnad og har møtt opp på alle dugnadene som har vært, men liker ikke helt tonen bak. "Dato xx.xx.xx må du møte på dugnad mellom kl xx.xx og xx.xx ellers får du en faktura på 1500kr".

Noen som kan hjelpe meg å finne dokumentasjon på at dette faktisk er lovlig ? Da mener jeg lovverk og §paragrafer, ikke uttdrag fra diskusjonsforum og folks meninger.

Takk