View Single Post
> implying
sqrt's Avatar
126
Yo!
Jeg ser etter nytt tastatur, og det slår meg at jeg ikke vet en dritt om tastaturer.

Mens Logitech tastaturet mitt til 100,- fungerer helt ok og gjør mer enn nytten sin, er jeg ute etter et tastatur som er on par med resten av setupet mitt. Så langt har jeg hovedsakelig sett på K90 og CM Storm QuickFire Rapid Gaming Keyboard som alternativer. K90 koster litt i overkant hva jeg egentlig ønsker å betale for et tastatur, selv om det riktig nok ser ut til å være god verdi for pengene, og det siste mangler numpad, så jeg er fortsatt ubesluttsom og gjerne ute etter andre forslag.

Tastaturet vil bli brukt til skriving såvel som en del gaming, så å ha det absolutt spesialisert for enten er ikke nødvendigvis en stor fordel. Det skal dog være mekanisk, og the mo' programmable buttons, the mo' betta.

Litt mindre viktig, men jeg er ganske glad i lyden av mekaniske keyboards når jeg skriver, så om det lager mye av den karakteristiske clickety-clack lyden av et mekanisk tastatur, er det slettes ingen ulempe - tvert imot!

Jeg heller mot K90 tastaturet akkurat nå, for selv om det er i dyreste laget, så har det mange ting jeg liker; stort antall programmerbare knapper, Cherry MX Red switches, håndstøtte, og designet ser i det hele tatt rimelig snasent ut. Noen som har hatt dette en stund og kan si hva de synes?

(Hvis noen har tips til forhandlere med kort leveringstid og ok priser, er dette også velkomment)

Cheers!

TL;DR:
- Mekanisk keyboard.
- Billig er bra
- Programmerbare knapper
- Erfaringer med forskjellige keyboards?