View Single Post
Sitat av enkel Vis innlegg
Hei. Det er meg(skriver navnet mitt)
Jeg ønsker å avslutte den psykiatriske behandlingen
og slutte med antipsykotika da den psykiatriske behandlingen
og antipsykotika foresaker lidelse.
Det å være psykotisk foresaker ingen lidelse.
Jeg klarer meg som den ordinære mannen bare uten jobb.

I følge paragraf (vet du hvilken paragraf?) så ville det
vært ulovlig å fortsette tvangsbehandlingen og medisineringen.
Vis hele sitatet...
Er snakk om paragraf phvl §§ 3-2 og 3-3. Link: https://www.lvh.no/symptomer_og_sykd...vl__3-2_og_3-3

Og ja, innen psykiatrien der hvor man benytter tvangsinnleggelse bryter de loven hele tiden. Det var egentlig hovedpoenget mitt. Der kan de bryte alle verdens lover og regler, til og med menneskerettighetene som forbyr umenneskelig og nedverdigende behandling, for ikke å snakke om tortur. Disse blir brutt hele tiden og det kan de fortsette å gjøre fordi ingen bryr seg.

Det viser jo også litt hvor patetisk det er å ha lover og regler dersom det er så lett å bryte de uten at man risikerer straff. Og pasientenes ord ser pås som mindre pålitelig enn ordet til en lege som lyver under ed.

Er kun når media publiserer det på forsiden av avisene deres at noe skjer, å tro noe annet er ekstremt naivt.

Derfor er jeg personlig svært sikker på at slike steder må være et svært attraktivt sted for Psykopater som nyter det å ha fullstendig kontroll over et annet menneske og å kunne gjøre hva enn de vil med pasienten. Som i deres øyne egentlig bare er en gjenstand de kan leke med
og gjøre som de vil med uten at de trenger å risikere noe straff.

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Du er under rusbehandling på tvang. Jeg visste ikke at en kunne tvinge folk inn i rusbehandling.
Vis hele sitatet...
Jo, man kan gjøre det på tvangsvedtak når minst 1 av følgende kriterier er oppfylt:

1. Man er i umiddelbar fare for å kunne dø (f.eks. Leversvikt) dersom man ikke slutter å f.eks. Drikke eller bruke Heroin.

2. Du ruser deg mens du er gravid.
Sist endret av Defending; 21. november 2020 kl. 11:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.