View Single Post
Sitat av ChilAs Vis innlegg
Ja, 2 dager etter at jeg prøvde 80mg, prøvde jeg igjen med 40mg først, ingen effekt etter 1 time. Tok 40mg til, ventet 1 time, kjente ingenting og prøvde 120 mg til etter dette og kjente såvitt litt luftigere i hodet men ikke noe fokus eller konsentrasjon som jeg hadde første gangen som jeg letet etter og trengte. Etter den første gangen har jeg aldri hatt et liknende fokus, uten om etter et 1 1/2 ukes pause til når jeg prøvde på skolen. Da fikk jeg fokuset litt men ikke noe veldig spesielt.

Det jeg syns vart merkeligst var hvor mye jeg trengte å ta for å merke det den første gangen.

Kan også nevne at jeg har vært oppe i rundt 5 x 40mg uten å kjenne noe tilstrekkelig. Skjønner jo at det blir litt missbruk og at jeg nok ikke kommer til å ha en slik følelse jeg hadde den første gangen.



Dette vet jeg og har tenkt over det. Jeg har selv tenkt mye på nye veier, grunner og stilt meg selv spørsmål som jeg føler har vært viktig for meg hvordan. Og jeg vet at en psykolog er for å snakke ut og kan hjelpe meg med nye spørsmål, og veier for meg.

En annen ting jeg lurer på, hvor lang tid kan eg slik add/adhd-utredning ta?
Vis hele sitatet...
Vanlig dose er 40 mg * 1. Så ja du missbruker for å få en rus, og selvmedisinere seg for en mulig en ADHD er ikke bare idiotisk men også potensielt skadelig for din utredning. Både virkning og ettervirkning etter bruk vil maskere symptomer. Om du er smart forteller du til psykologen om rusingen din, om du vil fortsette å ruse seg kan det være dumt. Mange ungdommer får masse plager med diverse rus som gjerne starter med hasj og alkohol som ligner på det som plager deg.
Dessuten vil jeg si at det å ha masse tanker i hodet sitt og et aktivt vesen kan absolutt være veldig positivt. Om du klarer å bruke dette til noe positivt. Kanskje du burde tenke på noe praktiske fag, der du får brukt dine evner ? Det er fult mulig at du har en mild adhd og kanskje like sannsynlig en depresjon, ritalin vil også gjøre at du føler deg bedre av en depresjon. Det er jo veldig fint at du får utredning for dette, en psykolog har ingen interesse for å gjøre tilværelsen din dårligere med å sladre til diverse lærere, om du ikke er helt ute og kjører moped gira på ritalin. Et par timer med psykolog kan også rette opp på din konsentrasjon ganske greit med bare samtaleterapi. Det finnes ingen piller som funker som quickfix selv om det virker som alle tror dette i dag.