View Single Post
Det er jo ikke noe å trakte etter en ADD/ADHD diagnose. Det kan ta tid og mest sannsnlig vil det kunne ta måneder om ikke år. Du skal gjennom nevrologisk undersøkelse og de skal grave i hele oppveksten din. Få uttalelser fra andre, f.eks lærere i grunnskole etc etc så det er ikke bare hyggelig eller.

Det er nødvendigvis ikke så mye her som jeg kan lese som er så mye annet enn vanlige utfordringer for ungdom. Du tenner på Ritalin og blir ikke nødvendigvis roligere forstår jeg. Økt fokus, interesse er jo noe alle får det er jo en grunn til at det er populært studiedrug. Ritalin er heller ikke noe du vil gå på. Bivirkningene er de samme for de som får medisinsk. Alle jeg kjenner som har blitt voksne med diagnose ønsker bare å komme bort fra det, bivirkningene og i det minste redusere dose.

Vær ærlig med psykolog om rus er min anbefaling, vært gjennom den suppa der og det begynte ikke virke før jeg la ut om alt og faktisk snakka med behandlerne. Du går dit for å få hjelp og da er rus symptom på det du vil ha hjelp til å finne ut av og forstå. Selvfølgelig blir dette en oppveining om du ønsker deg inn i forsvaret men hvor realistisk er nå egentlig det. Skal du lure deg inn der blir du fort avkledd.
Sist endret av Yalla; 9. januar 2017 kl. 09:20.