View Single Post
Trådstarter
19
Takker for svar alle sammen. Hvis det er andre som leser som kan komme med innslag så bare kom med det :-)

Sitat av SDRLx3 Vis innlegg
Første som slo meg er at du kanskje bør be psykologen/rådgiver henvise deg videre til en spesialist slik at de kan kartlegge om du faktisk lider av ADD, ADHD e.l.
Tviler på at du bare kan slenge ut at "jeg vil gå på ritalin" og få et annet utfall enn det. Ikke nevn medisiner, og si heller at du ønsker å bli sjekket..
Har selv gått til psykolog etter at jeg mistet noen, og det har vært svært givende for min del. Får prata ut om ting som man ellers ikke får prata så mye om. De har taushetsplikt så lenge det du forteller ikke er brudd på loven, setter noens liv i fare etc..
Vis hele sitatet...
Ja har tenkt på det, men har et annet dilemma også. Er usikker på om jeg skal i forsvaret førstegangstjeneste. Om jeg får vite at jeg har ADD / ADHD kommer jeg ikke inn vet jeg, dette er noe jeg fremdeles tenker på hva som er best for meg.

Det er trist å høre, men det er vel livets gang dessverre.. Nei det var poenget mitt, hvordan kan jeg gå fram for psykologen min for å ikke høres slik ut .

Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Husk at du kan skifte psykolog om det ikke klikker med den første.

Lykke til, ordner seg nok
Vis hele sitatet...
Skal huske på det, takk :-)
Det vet jeg det gjør, må bare holde ut.

Sitat av KingStorebror Vis innlegg
Dette du anbefaler denne gutten å gjøre nå vil kunne få alvorlige konsekvenser. Psykologer har taushetsplikt, men de har også meldeplikt når du innrømmer bruk/missbruk. Jeg forklarte til min psykolog at jeg røykte hasj pga angst og det ble rapportert til fylkeslegen samme dag. Det endte med at jeg heldigvis fikk beholde lappen mot pisseprøver i 6mnd. Jeg kan nesten garantere at du vil bli rapportert til fylkeslegen om at du ikke fyller kravene til edruelighet og da ryker lappen.

Det er tricky med psykologer og bruk av rus. Det er viktig at du blir utredet for ADHD/ADD, men å innrømme masse testing med ritalin er nok ikke lurt. Du bør heller bare forklarer at du ønsker en utredning for ADHD/ADD siden du føler at symptomene for ADHD/ADD passer for deg.

Ikke si at du bruker hasj eller noen andre ulovlige rusmidler. Det skal ikke mye til før du blir stemplet som en som bare vil ha rus om du forklarer bruk av hasj og andre rusmidler. Hasj er ABSOLUTT ikke akseptert i psykeriatrien.


Lykke til OP.
Vis hele sitatet...

Jeg røyker ikke hasj lenger. jeg sluttet med det da jeg følte meg psykisk avhengig av det, og det fucket med hodet mitt på noen steder samtidig som jeg fikk en realisering. Vil det ikke være verdt å si det hvis jeg nevner dette?

Hva om jeg blir spurt om jeg har prøvd hasj, ritalin/medikamenter. Skal jeg bare si nei? Jeg føler for meg selv er litt av sammenhengen hvorfor jeg vil snakke med psykolog og for h*n til å forstå kan hjelpe. Jeg vet ikke

Sitat av Hoarse Vis innlegg
Jeg kan gi deg et veldig godt råd, hvis du ikke connecter med første psykolog etter 10+ timer, så burde du nok bytte. Dette er veldig viktig og jeg har gått igjennom veldig mange før jeg fant en som faktisk visste hvordan han skulle gjøre sin vodoo på meg.
Vis hele sitatet...
Hvordan vil du definere "connecte" om jeg tør å spørre? For jeg kan tenke meg at jeg fort blir å bare si hva jeg blir spurt om. Finner vel uansett ikke ut om dette før jeg har snakt med h*n.

takk for rådet
Sist endret av ChilAs; 6. januar 2017 kl. 16:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.