View Single Post
Psykologer har taushetsplikt. Men det skal nevnes at hvis du gjør/planlegger noe mot deg selv eller andre som psykologen ikke anser som "svært uforsvarlig", eller har en stor strafferamme kan de si ifra. (For eksempel planlegge drap. kjøre dritings gjentatte ganger.) Lag deg et lite bilde på om psykologen du møter er en du velger å gi hele sannheten til. De er tross alt også mennesker. Men slapp av, jeg har fortalt psykologen min om at jeg røyker hasj og alt det andre jeg driver med. De skal VELDIG mye til for at de tyster. Skjer svært sjeldent.

I starten er det veldig rart. Man kjenner jo tross alt ikke personen. Ta deg tid til å bli kjent med vedkommende. Heldigvis er de flinke med mennesker så de tar fort igjen tanketoget ditt. Jeg hadde flere timer hvor jeg bare satt å pratet om politikk, mine meninger, folk jeg ikke likte, interesser, før jeg kunne starte å legge fram tanker og hendelser fra hverdagen og barndommen min.

Men IKKE vær redd for å prat om ritalin bruken din, du trenger absolutt ikke bekymre deg for at det lekker. Det kan jeg love deg det ikke gjør. Ta deg tid til å bli kjent med personen, da blir det lettere for h*n å hjelpe deg. Og du slipper å dra hjem med angst for noe du har sagt.

Lykke til!