View Single Post
Trådstarter
97
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Legeyrket er det mest belastende yrket som finnes av flere faktorer: Arbeidstid (lange dager, mye overtid), Psykologisk belastende: å ha ansvar for livet til pasienten, noen ganger gjør de feil og noen tar dette såpass innover seg selv at de ikke klarer å komme seg videre. Å være Lege krever omtrent å å være et slags supermenneske, at det yrket er overrepresentert i selvmordsstatistikken kommer da kanskje ikke som noe overraskelse. Å koble det mot at medikamenter ikke fungerer blir ganske søkt.
Det er bedre å se på vitenskapelige journaler om emnet for se nyansene: som her.

La det være klart, at medikamenter er hjelpemidler for å starte å forbedre seg selv: De er ingen kur, det har ingen påstått.



Problemet er at du ikke holder deg til etablert debatteknikk, det er ikke min oppgave å finne bevis på dine påstander. Og ja, jeg motargumenterer alt du sier for jeg er ganske uenig i at depresjon kan fikses med å bli fysisk aktiv og endre kosthold.
Du, en tilfeldig fyr på internett, som såvidt jeg vet ikke har noe relevant utdanning, mener den etablerte legevitenskapen angående depresjon er tull og alt kan bare fikses med å ta tak i seg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg har meget god kunnskap innen nevrobiologi og vet hvordan overstimulering med legemidler gir motsatt effekt i ettertid. Jeg kan imidlertid ikke legge frem min CV på et anonymt forum uten å røpe min priv. identitet.
Jeg har sagt at du selv kan lese deg opp på nevrobiologi og dersom du ikke gidder det, så er det ikke min oppgave å undervise deg i dette faget. Gjør heller noen søk på nettet. Det finnes f.eks mange youtube videoer som beskriver neurosubstansenes virkninger og skadevirkninger.

Her er forøvrig en av mange artikler som underbygger min påstand:
https://www.heretohelp.bc.ca/vision-...drug-addiction

Jeg kan også nevne at det bare i 2017 var 50 000 overdosedødsfall i USA relatert til bruk av smertestillende legemidler og de ferreste av disse hadde en travel hverdag slik legene unnskylder seg med når de selv ikke responderer positivt på legemidler og tilslutt tar en overdose for å gjøre slutt på galskapen.