View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Lauritz Vis innlegg
Dersom legenes piller er et bra alternativ, hvorfor virker disse ikke noe særlig bra på dem selv. Legene topper nemlig selvmordsstatistikken, noe som ikke betyr annet enn at alt dette kjemiske svineriet som ikke virker på dem selv liksom skal være en kjempeløsning for oss andre?
Vis hele sitatet...
Legeyrket er det mest belastende yrket som finnes av flere faktorer: Arbeidstid (lange dager, mye overtid), Psykologisk belastende: å ha ansvar for livet til pasienten, noen ganger gjør de feil og noen tar dette såpass innover seg selv at de ikke klarer å komme seg videre. Å være Lege krever omtrent å å være et slags supermenneske, at det yrket er overrepresentert i selvmordsstatistikken kommer da kanskje ikke som noe overraskelse. Å koble det mot at medikamenter ikke fungerer blir ganske søkt.
Det er bedre å se på vitenskapelige journaler om emnet for se nyansene: som her.

La det være klart, at medikamenter er hjelpemidler for å starte å forbedre seg selv: De er ingen kur, det har ingen påstått.

Sitat av Lauritz Vis innlegg
Det finnes også god dokumentasjon på at sunn mat og fysisk aktivitet er en meget god medisin mot psykiske lidelser, og det kan du faktisk finne ut av selv dersom du gjør noen søk istedenfor å be om at jeg skal mate deg med slik info. Du kommer jo bare med motargumenter uansett hva jeg skriver og latterliggjør det ved å kalle det stråmannsargumentasjon.
Vis hele sitatet...
Problemet er at du ikke holder deg til etablert debatteknikk, det er ikke min oppgave å finne bevis på dine påstander. Og ja, jeg motargumenterer alt du sier for jeg er ganske uenig i at depresjon kan fikses med å bli fysisk aktiv og endre kosthold.
Du, en tilfeldig fyr på internett, som såvidt jeg vet ikke har noe relevant utdanning, mener den etablerte legevitenskapen angående depresjon er tull og alt kan bare fikses med å ta tak i seg selv.