View Single Post
Trådstarter
97
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Endelig kommer du med noe med noen kilder utenfra, men det er et særdeles dårlig stråmannsargumentasjon at noen få dårlige epler (som forøvrig finnes i alle yrker) skal avskrive hele legevitenskapen.

Du har fremdeles ikke tatt noe ståsted til flere av argumentene mine og plukker ut de få tingene du vil diskutere mot meg og ignorerer resten. Det er ikke særlig god debatteknikk.

Min mening er at råd som dine kan i værste fall være direkte farlige, du snakker om mørketall: Vi vet at de fleste deprimerte søker ikke hjelp, ofte er det skammen rundt mentale lidelser som er årsaken og det rasjonaliseres litt i samme banene som deg: At man er svak og trenger bare å komme seg ut, bli aktiv og "skjerpe seg", alikevell er selvmord et økende problem, og vi kan bare håpe at de som virkelig sliter får mindre terskel til å søke hjelp ved å redusere stigmaen rundt depresjon, samt ikke hører på selvutnevnte eksperter som deg.
Vis hele sitatet...
Dersom legenes piller er et bra alternativ, hvorfor virker disse ikke noe særlig bra på dem selv. Legene topper nemlig selvmordsstatistikken, noe som ikke betyr annet enn at alt dette kjemiske svineriet som ikke virker på dem selv liksom skal være en kjempeløsning for oss andre?

Det finnes også god dokumentasjon på at sunn mat og fysisk aktivitet er en meget god medisin mot psykiske lidelser, og det kan du faktisk finne ut av selv dersom du gjør noen søk istedenfor å be om at jeg skal mate deg med slik info. Du kommer jo bare med motargumenter uansett hva jeg skriver og latterliggjør det ved å kalle det stråmannsargumentasjon.