View Single Post
Spørsmålet vi kanskje burde stille er; kan vi noengang bli enige om hva ideal er?

Livet er subjektivt og som mennesker vil vi nok aldri bli enige med alle. Dette gjør at flesteparten må få bestemme hva som skal være normalt/standard. Det er også flesteparten som får bestemme hva en definisjon skal bety. Så ett felles ideal må være ett ideal flesteparten kan si seg enig i. Og per dags dato ser det ut til at vi allerede lever i en ideal verden (for flesteparten) iom at flesteparten ikke ønsker å gjøre noe med menneskets "dårlige" side.

Noen mener bevissthet kun er her fordi det gangnet reproduksjon av arten vår, andre at vi fikk en gave fra naturen/Gud som skulle brukes til ett spesielt formål.

Dersom bevisstheten kom av en annen grunn enn reproduksjon og har ett annet mål, synes jeg vi har en plikt til å finne ut hva det skulle være.

Men dette er jo bare min subjektive mening så det kan jo hende at dette bare er min måte å se verden på for å takle og leve videre, og det ville jo vært ganske patetisk, men kanskje er hele arten vår patetisk og vi burde slutte å opphøye og forgude oss selv, dersom vi vil mot en "objektiv" verden av fred? Eller var jeg subjektiv igjen?..... :P
Sist endret av Vandringsmann; 7. juli 2018 kl. 12:13. Grunn: Skriveleif