View Single Post
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Interessant å lese. Aldri arvet penger jeg har sløst. Jobbet og tjent mine egne som jeg har styrt selv. Invester 400 i krypto så har du en mulighet til å bli rik
Vis hele sitatet...
200k av de er låst til bsu og bil, men tjente rundt 20k på en aksje i fjor (og angrer på at jeg ikke investerte mye mer tidligere)

Sitat av Jorg Vis innlegg
Når du har fått deg jobb med kontrakt så kan du gå til banken og spørre om lånetilsagn, så bruker du dine 400k til å kjøpe deg leilighet. Da har du noe som forplikter deg til å ikke bare drive dank, og det går helt fint ann å holde et boliglån med studielån + deltidsjobbing når du senere bestemmer deg for et studie
Vis hele sitatet...
Planen er å spare til egenkapital nå ja. Jeg trodde ikke man fikk lån til å kjøpe leilighet med mange hundretusen i studielån, og at banken helst krever at jeg har en stabil fulltidsjobb?

Ellers vet noen om jeg kan ta enkeltemner, på nett eller fysisk, samme hvilket for å ta igjen de 20 poengene for å få innvilget mer lån (gitt jeg ikke får poengene fjernet)? Kom over denne nyttige siden en dag.

Ellers har jeg et langsiktig ønske/plan om å kjøpe med en dame, men vet jo det er naivt å tenke sånt for ikke sikkert man finner noen, eller gidder å forplikte seg.

Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Om du tror det bare er å slenge opp en gitt og kode litt innomellom, så ordner alt seg. Da er du enten 1. et geni eller 2. naiv.
IT er ikke en jobb du bare kan chille i og lese innimellom, det er mer avansert enn som så.
Vis hele sitatet...
Jeg må nok studere frontend/cybersecurity ja og grunnen til at jeg venter minst ett år med det er fordi jeg forventer at det krever jobbing og fokus. Jeg føler jeg må fra levd litt fra meg før jeg dedikerer meg til ett yrke for fullt…

Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Jeg synes du er jævlig heldig, og privilegert som har «sløst» 400k, og fortsatt har 400k på bok. Du er bedre utrustet enn 99%av folk i din situasjon
Vis hele sitatet...
Takk, ja jeg vet innerst inne at jeg er priviligert; bare av å bli født i dette landet og aldri hatt problemer med budsjettet. Jeg prøver så godt jeg kan å være mer takknemlig for det jeg har. Men det er ikke lett for gen Z i dag. Det er ikke til å komme utenom at det er sykt mange priviligerte jenter/gutter i dette landet, vesten forøvrig, som viser hvor fett de har det på alle delingsmediene. Jeg vet det er en fasade osv, men fy fader så lett det er å være en pen jente i dagens verden.

Men ja jeg må få meg nye venner og slutte å være for meg selv på dager som 17. mai. Og må logge av internett oftere. Har ikke hatt så godt av det.
Sist endret av Freebird95; 25. januar 2023 kl. 02:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.