View Single Post
Sitat av Fulmen Vis innlegg
@Dough: Om ABBs "avvikende virkelighetsforståelse" gjør ham utilregnelig må en også stille spørsmålstegn ved enkelte religiøse gruppers verdensbilde.
Vis hele sitatet...
Det kan man selvsagt gjøre, men det vesentlige her er vel hvorvidt den avvikende virkelighetsforståelsen utgjør en fare for samfunnet for øvrig.

Og ikke minst hvor "avvikende" det kan sies å ha et religiøst verdensbilde. At deler av det ikke stemmer overens med vitenskapen betyr kanskje ikke at det er spesielt avvikende i forhold til samfunnets "generelle oppfatning"

Sitat av Dough Vis innlegg
Ikke dra incel i det her da når han er en generasjon forut [...]
Vis hele sitatet...
Det var på ingen måte jeg som dro det inn, jeg utfordrer itori123 sine antydninger på det.

Sitat av Dough Vis innlegg
Breivik er et resultat av omsorgsvikt og oppvekst. Det er vel en brannfakkel men han er samfunnet sitt ansvar. Varsellampene har lyst her fra han ble født. Jeg tenker at dette hatet måtte bare ut et sted og at dette har ingen ting med politikk eller terror å gjøre i det hele tatt. Alle andre land kaller sånne handinger for "mass murder", School schooting" o.l.
Vis hele sitatet...
Underlig å påstå at dette ikke har med politikk og terror å gjøre. Meg bekjent er det ganske vanlig å klassifisere "mass muder" og "school shooting" som terror når de har politiske motiver.
Sist endret av Cikey; 21. januar 2022 kl. 11:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.