View Single Post
mortenhake's Avatar
Trådstarter
18
Takk for responsen, Jonta!

Ja, jeg skal ha med laptop. Det er viktig for meg at lyden er i så god kvalitet som mulig. En mobiltelefon eller en opptaker som ligger på et bord er langt ifra godt nok. Hver person må ha en egen, dedikert mikrofon, hvertfall. Om den micen må være top notch er kanskje ikke så viktig.

Derfor funker det ikke med en eller to mygger som folk deler på heller. Vanligvis varer podcastene over en time, så samtalen kan ikke være påvirket av å måtte lene seg inn mot en microfon om du skjønner.

Når du nevner Blue Yeti, så dukket det opp en tanke her; Finnes det USB mygger? Trådløse eller med tråd? I så fall, så går det vel an å koble 4 stk til macen med en USB-splitter og ta opp fra alle 4 samtidig i GarageBand eller Audacity? Det kunne kanskje vært en løsning. Da trenger jeg ikke opptaker engang heller..

Maksimum stort/tungt må bli +/- 2 kg. Helst under 1 kg. Jeg skal reise så lett som mulig, så jo mindre jo bedre. Dette er sekken jeg vurderer å bruke til alt jeg skal ha med.

Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Har selv en TP-Link M7350 som fungerer meget bra. Koster 1290,- på komplett. Men kommer ann på hvor mobilt det må være, er ikke like god dekning over alt. Og det skal ikke mye til før det blir hakking på lyden. Studer dekningskartet nøye før du går i gang.
Vis hele sitatet...
Skrive du om trådløst nett?
Sist endret av mortenhake; 29. november 2016 kl. 01:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.