View Single Post
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
God kveld, Freaks.

Som mange av dem som har vært her et par år husker, så var her en stor tråd kalt "Hvordan ser skrivebordet ditt ut?". I denne tråden kunne en dele bilder av skrivebordet sitt og høste ris og ros fra resten av forumet, samt spørre smått om hjelp til hvordan få til ting og tang på denne magiske "flaten" i OS'et en foretrekker.

Mange har sikkert også merket hvordan denne tråden plutselig forsvant fra forumet, og mangt et tidsfordriv forsvant fra forumet. Jeg er her nå for å lage en ny slik tråd, men da med noen fastsatte regler for å forhindre at denne tråden blir forsøplet og forfaller, eller eventuelt blir slettet av mods.

Disse reglene skal bidra til at dette ikke ender som noen listetråd eller dårlig kvalitets bildetråd, så vennligst følg dem:

Sitat av Regler for tråden
1. Når dere skal laste opp bilder til tråden, bruk imma.gr eller picz.no, som er samme greia. Deretter kopierer du det som står i feltet kalt "BBkode for bruk på nettfora". Dette gjør at bildet blir forminsket med mindre en åpner det. Dette bidrar til at tråden blir ryddig og fin, og at alle bildene presenteres i samme størrelse (Med mindre en vil klikke på dem og se dem i fullsize, selvfølgelig).

2. Dersom du siterer noen, vær vennlig å se om du har quotet bildet også. Dersom du har det, fjern det fra QUOTE-teksten, slik at sidene ikke blir unødvendig lange og tar lengre tid å laste for de som er uheldige og har dårlig nett (Slik som meg selv). Dette bidrar også til ryddighetsinntrykket. Husk også å luke bort tekst som er irrelevant for bonuspoeng innen ryddighet.

3. Dersom du lurer på noe, gjør som i punkt 2 når det kommer til sitering. Deretter skriver du spørsmålet ditt på en forståelig måte, slik at vi slipper at tråden avspores av mangfoldige diskusjoner og drar fokuset vekk fra skryting av at man har åpnet et Rainmeter-skin og brukt en RocketDock osv.

4. Tråden er i hovedsak beregnet på å vise frem sine verker, og for å forhindre spørsmålene nevnt i punkt 3, så kan det være greit med en beskrivelse av hva du har gjort med skrivebordet ditt for å få det slik det er. Dette bidrar også til at tråden ser litt bedre ut enn bare bilder, og gir den litt kjøtt på beinet.
Vis hele sitatet...
Jeg kan sparke i gang hele sirkuset med mitt eget skrivebord:



Jeg har gått fra mange forskjellige design i min tid, men har i det siste året brukt dette oppsettet fast. Jeg har et Rainmeter-skin til klokke kalt "PriceDown Clock", "Elegance 2" Recycle Bin, samt en "10-Foot Spotify"-skin med egen skrifttype for å vise sangen i Spotify som spiller av.

Windows-skinnet jeg bruker heter "Win7 Shine 2.0 TOP". Navnet på Start Orb'et og ikonene mine har gått tapt i striden, så disse husker jeg dessverre ikke.

Så er spørsmålet: Hvordan ser deres skrivebord ut?
Sist endret av Deadlock Radium; 10. oktober 2013 kl. 02:12.