View Single Post
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Hva VG skriver er ikke noe jeg personelig bryr meg noe særlig om.
Weeden i Norge, uansett om den har blitt sterkere kan fortsatt ikke sammenlignes og er ikke i nærheten av hva du finner de stedene det er lovlig eller avkriminalisert som er poenget mitt.
Tviler sterkt på at all cannabis i Norge holder 20% thc.
Vis hele sitatet...
Hva du bryr deg om og ikke er for meg likegyldig og umulig å vite.

Og nei, det er nok generelt ikke like potent cannabis på det illegale maerkedet i Norge som plasser der det selges over disk. Men der det selges på det lovlige markedet får du mere innsikt og større kontroll over hvor potent produktet faktisk er. Det har du ingen mulighet til i Norge. Du kan med andre ord velge en cbd dominant strain dersom dette er ønskelig for deg. Nett som at du kan velge hvor høy alkohol prosent du ønsker i spriten din på polet.

Sitat fra Wikipedia:

Spesielt forholdet mellom THC og CBD avgjør hvordan rusen blir. CBD har en antipsykotisk virkning og kan dempe de uønskede effektene av THC. I Norge har andelen CBD i cannabisprodukter sunket i senere år, parallellt med en økning i THC-nivået. Hasjisj er det cannabisproduktet som i Norge har høyest andel CBD. I USA har enkelte produsenter av lovlig cannabis begynt å dyrke frem varianter med et høyere innhold av CBD.
Vis hele sitatet...
Skjønner du tegninga?