View Single Post
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Poenget er at det kan ikke sammenlignes med alkohol på samme måte. Med alkohol kan du "smake" deg frem og stoppe når du vil, den muligheten har du ikke med cannabis, spesielt hvis du ikke tåler det i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Øøøøøh, alkohol er en nervegift. Du kan dø hvis du er uerfaren og drikker for mye. Det kan enkelt skje hvis man hiver innpå sprit. Selv så har jeg drukket 40% sprit som smakte Lerum husholdningssaft, og det gikk egentlig veldig galt. Jeg hadde ikke kunne tenkt eller smakt meg til at dette ikke var sterkvin. Havnet på sykehus dagen derpå og utviklet en sykdom som jeg må leve med resten av livet. Men, ja, folk som ikke tåler cannabis burde holde seg unna, akkurat som de som ikke tåler alkohol, meg inkludert, burde holde seg unna det stoffet. Man velger ikke selv om man tåler det eller ei, men man velger selv om man vil ruse seg på det. Joda, cannabis har risikoer som alle andre rusmidler, men å påstå noe annet enn at det er mindre skadelig enn alkohol er vel i 2017 passe uvitenskapelig?