View Single Post
Sitat av storegrevling Vis innlegg
Det virker som om det er en samstemthet her inne om at det kommer til å komme påstander om valgfusk fra høyresida etter endt valg.
Vis hele sitatet...
Din definisjon av samstemthet avviker fra min:
Sitat av *pi Vis innlegg
Wow! Nei, det tror jeg faktisk ikke, til og med Listhaug så seg nødt til å ta avstand fra det opplegget der. Hun kommer ikke til å komme med anklager om fusk i selve valget, men definitivt om skittent spill i valgkampen, brunbeising og så videre.
Vis hele sitatet...
Sitat av Synderen Vis innlegg
Demokratene får 1 representant som kommer til å skrike om valgjuks, og FRP kommer til å slenge seg på.
Vis hele sitatet...
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Jeg tror heller ikke Sylvi Listhaug vil fremstå som en som vil påberope seg valgfusk, men på den annen side, alt er mulig i dagens debattklima.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det blir anklager om valgfusk fra Listhaug, men reaksjonene jeg fikk på det utspillet utspenner hele spekteret fra "lol nei" til "tjah, kanskje litt". Samstemt er det i alle fall ikke.


Sitat av storegrevling Vis innlegg
Jeg lurer på bakgrunnen for den tankegangen, da jeg mener høyresida ikke er like konspiratorisk som slik det fremstilles. Går dere ut ifra at det er en reprise av USA-valget vi vil se, der Listhaug går berserk på venstresida slik Trump gjorde i USA?
Vis hele sitatet...
Jeg forklarte jo hvordan jeg resonnerte. Men jeg kan godt gjenta: Jeg tror Listhaug kommer til å gjøre det fordi hun kan. Så enkelt, egentlig. I motsetning til mange andre tror jeg ikke at Frp kommer til å tape på det, for holdningene til politikken har blitt endra. Noen av oss ser fortsatt på demokrati som en form for samarbeid der vi har et system som lar oss arbeide mot et felles mål selv om vi er uenige - men et konkurrerende syn er at politikk er et spill som skal vinnes for enhver pris. Det er det samme om man oppnår noe, det er ikke relevant om samfunnet går i dass - det som er viktig er å hindre "de andre" i å utrette noe de vil. Dette er etter mitt syn selve essensen av Sylvi Listhaug. Men jeg skal også gi Synderen rett i at de de første anklagene antakelig kommer fra perifere og åpenlyse nazister enn Listhaug.

Sitat av storegrevling Vis innlegg
Demokratene ligger an til å få ett mandat, sist jeg sjekket, og vi vil se en mer høylytt høyreside, der FrP og Demokratene vil knive om holdepunktene. Med Demokratene inn på Stortinget vil vi se et mer splittet politisk landskap, og venstresiden kommer til å fortsette stemplingen av høyresiden som idioter. Vi får dermed fire nye år med mye snakking, men lite handling.
Vis hele sitatet...
Ja, for all kritikk er brunmaling, sant? Det er imidlertid ingen vits i å stemple demokratene og deres like som idioter; det klarer de fint uten assistanse. Det er derimot alltid kostelig å se tilhengerne deres ikle seg offerrollen før kritikk har blitt fremmet...