View Single Post
Det nærmer seg valg, og da må vi nesten titte litt inn i krystallkula og kaste ut noen spådommer. Her er min!
Sitat av Nostradamyoxo
De blå-blå mister regjeringsmakta og fremskrittspartiet, med Listhaug i spissen, kommer til å fremme spuriøse, ubegrunna og splittende anklager om valgfusk. Høyre kommer til å si at de ikke tror hverken det ene eller det andre, men at vi må snu hver sten og verifisere resultatet siden det tross alt har oppstått kontroverser. Det vil være viktigere for de å få frem at valgresultatet må kontrolleres enn å presisere at ubegrunna anklager om juks underminerer tilliten til demokratiet. Venstre kommer til å klikke i vinkel og kutte det de hadde av bånd med Frp.
Vis hele sitatet...
Her er resonnementet mitt: Trump viste for verden at man kan lage faen ganske lenge ved å bare insistere på det, og i f.eks Argentina skjedde akkurat det jeg beskriver: Venstresida vant, og høyresida fremmet totalt grunnløse anklager om valgfusk og holdt det gående helt til høyesterett i landet skjøt det ned. Grensa for akseptabel oppførsel i politikken har blitt ugjenkallelig flytta, og dette taktikkeriet er nå gangbar mynt.

Så, det var min spådom! Hva er deres?