Tråd: Thailand
View Single Post
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Oboy, der greide du å pakke inn mye negativitet med få ord. Gratulerer Mefibon. Chook dii na khrap!
Vis hele sitatet...
Negativ? Jeg er kjempe positiv til kjærlighet og unner alle å finne den Er positiv til at fattige skal få et bedre liv også men det er store ulemper for begge sider å inngå et forhold som handler mer om å overleve enn om kjærlighet. Den fattige kan bli utnyttet for kroppen sin og livet sitt og den rike kan bli utnyttet for pengene sine.. Det er ikke kult for noen av dem men værst for den som flytter fra familien sin for å være sammen med en mann hun ikke egentlig vil være med engang.

Fordommene mot hvite menn med thaikoner kommer fra et sted men det er ikke bra å tro det om alle sånne parkonstellasjoner heller så ikke misforstå meg. Ikke mer enn en måneds tid siden det stod avisinnlegg fra to døtre av hvit far og thaimor som fikk stygge blikk når de var ute med pappaen sin fordi andre trodde de var gift.. Det er stygt og uheldig! Jeg har troen på ekte kjærlighet på tvers av kultur og klasse når partene ser hverandre som likeverdige. En mann på 50 som finner seg en skilt eller ugift kone på 50 og blir glad i hverandre for den de er eller en mann på 25 som blir glad i en dame på 25 for den de er.. Litt mer utfordringer å bli kjent med den hverandre er på innsiden og ikke bare hva hverandre yter når man ikke kan snakke et felles språk engang og det økonomiske ansvaret rundt oppholdstillatelse er viktig å vite om. Kjærlighet er noe jeg oppmuntrer når den er ekte og derfor ønsker jeg ts også ts lykke til