View Single Post
Sitat av Bruker Brukesen Vis innlegg
Bra det går bedre med deg
Vis hele sitatet...
Takk for omtanken!

Sitat av Jorg Vis innlegg
Så bra å høre! Noe som hjalp selvbildet mitt var å begynne å trene fast, først styrketrening 3-4 ganger i uken og senere også fjellturer og løping. Etter jeg hadde fått gode rutiner med treningen så begynte jeg også å ta sol en gang i blant, få en litt friskere glød i huden.

Oppgradere klesgarderoben, tannregulering, farge håret, bleke tennene, se sminkevideoer, få bedre hygienerutiner? Det er slike småe grep som kan være med på å forhindre at du faller tilbake igjen til vonde vaner og tankemønstre. En ting som hjalp meg var også å gå ut og sosialisere meg med folk, selv om jeg ville alt annet enn nettopp det. Bli med i studiegrupper, få deltidsjobb, få en treningspartner, bli med på vors, egentlig alt du får muligheten til.

Jeg kjenner meg mye igjen av det du skriver om selvhat og paranoide tanker om at alle som ler eller ser på meg tenker stygge tanker. Dette går ikke vekk med det første, men så lenge du jobber med deg selv så kan jeg love deg det blir bedre til slutt. Tilbakefall og vonde stunder vil det være mange av, men bare husk at så lenge du holder ut og forsetter å jobbe med deg selv så vil ting bli bedre.
Vis hele sitatet...
Merker at regelmessig trening har effekt, ja. Det å komme seg ut hjelper mye også. Å oppgradere klesgarderoben trenger jeg ikke, fikk en slags identitetskrise for noen år siden og gikk mye opp i vekt. Sluttet å passe klærne jeg likte. Er på vei ned igjen i vekt nå, er ikke mange kiloene jeg må ned før jeg passer alt heldigvis. Har levd i joggebukse og hettegenser de siste 4 årene. Så gleder meg til å bruke klær jeg føler meg vel i igjen. Jobb har jeg, men ikke venner, men begynner å utvikle litt relasjoner til andre på nettet (nettvenner) og har fått bedre kontakt med en kollega. Så det går fremover! Takk for omtanken!