View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du går i samme felle selv og anklager en ukjent person for forsøk på voldtekt av 2 jenter med kun én side av saken forklart på en ytterst rotete måte og som er full av motsetninger.
Husk at TS nærmest måtte overtales til å kontakte legevakt. Hadde det vært en reell fare for at en voldtekt har skjedd så ville de fleste reagert annerledes.
TS styres av følelser og er kun enig med de som støtter h*ns syn.

Her jeg bor er det helt vanlig å dele drikkevarer på fest og jeg kunne selv lett gitt bort en flaske med utblandet brennevin uten å drikke av den selv, det kan ikke være sånn at man blir anklaget for voldtektsforsøk på såpass sviktende grunnlag.

Jeg er forøvrig helt enig med Moret, i denne saken virker det som om følelsene og ønske om å "ta" denne personen styrer mer enn fakta.
Vis hele sitatet...
Hvilken felle? Det er ikke jeg som sitter her å latterliggjør neddoping og overgrep og som uttaler meg uten noe kunnskap om det. Jeg har ikke anklagd noen for noe som helst, jeg har sagt at det må tas alvorlig for å avdekke hva som har skjedd og om det har skjedd en neddoping her. Hvis i tilfelle så indikerer neddopingen intensjon om voldtekt, noe også opplysningene vi har fått indikerer.

Du sier "uten å fått høre 2 sider av saken". Se for deg en situasjon der det har skjedd en neddoping og voldtektsforsøk, tror du da at av å spørre gjerningsmannen vil han bekrefte dette? Alle overgripere nekter selvfølgelig så det endrer ikke saken. At han nærmest måtte overtales for å kontakte legevakta betyr ikke at det ikke kan ha skjedd en reell neddoping eller voldtektsfare her, men betyr bare enda en med manglende kunnskap om neddoping og hvor lenge det kan spores. Samt bagatellisering og påvirkning av voldtektsmyter mange menn tror på som gjør at man ikke tar sikkerheten og livet til jenter så alvorlig men "tar det seinere".

Det er desverre en helt vanlig reaksjon blandt gutter å ikke vise fornuftig handlekraft når de får vite om sånne ting, menn ansvarliggjør kvinner for vold på flere områder som ts også beskrev han gjorde som første reaksjon mot søstera si. Det viser at han er blandt dem som mangler kunnskap om overgrep og som ikke tar det så alvorlig som det bør.
Som sagt er det vanlig og sier ingenting om hvorvidt det har skjedd en alvorlig handling eller ikke. Undersøkelser viser at så mange som annenhver norske mann mener at jenta selv er skyld i voldtekten om hun har flørtet i forkant. Hver femte mann sier at en kvinne som er kjent for å ha flere partnere er helt eller delvis ansvarlig for et seksuelt overgrep. Dersom kvinnen går alene på øde strekninger mener en av fire menn at kvinnen er ansvarlig for et seksuelt overgrep.
28 prosent mener en kvinne som kler seg sexy er helt eller delvis ansvarlig for det seksuelle overgrepet. En av ti norske menn mener at kvinnen er delskyldig i å bli voldtatt om hun har hatt mange partnere før. Og bare 23% menn under 29 år mener av voldtekt er et samfunnsproblem til tross for at det rammer minst 1 av 10 kvinner. Og så mange hjernedøde gutter som nesten 2 av 10 mener de er usikre eller at det ikke er voldtekt selvom kvinnen motsetter seg samleiet. Tallene er hentet fra undersøkelser gjort av Reform Ressurssenter for Menn, TNS Gallup og Amnesty. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...yld-i-voldtekt

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...s-hun-floertet

Så nei hadde det vært en reell fare for en voldtekt hadde ikke alle reagert anderledes. Andre menn i tråden her som forteller de har fått høre om voldtekt trodde automatisk først ikke på det selvom personen til og med hadde begått flere voldtekter før. Det er på tide at sånne ting blir tatt alvorlig i praksis for kunnskapsløsheten blandt menn gjør at det ikke blir det. Har det ikke skjedd noe så er jo det flott men har man indikasjoner og mistanke om at noe har skjedd er det kjempeviktig å få det bekrefta eller avkrefta gjennom prøver.

Klart det er vanlig å dele drikkevarer på fest men som mann er du heldig nok til å slippe å ha det i bakhodet at det kan skje deg noe om du tar i mot. Fakta er at festvoldtekter er det vanligste og det er faktisk ikke alltid harmløst å servere ukjent innhold til fremmede jenter som man ikke drikker av selv, grave om adressen og mase om trekant. De mennene som er sånn er menn som så å si alltid på et eller annet nivå har ganske grenseoverskridende oppførsel som menn med trygge holdninger mot damer ikke har, og som potensielt kan være, og altfor ofte er farlig. Det er bare en realitet og faktum du må erkjenne selvom du som mann ikke er like utsatt for det og ikke kan forstå deg på hvordan den trusselen utspiller seg for jenter. Les og lær!