View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hallo, TS sier at et vitne bekrefter at det ikke skjedde noe. TS sier selv at de ikke mistenker det heller.
Hvorfor skal andre da mistenke at det har skjedd en voldtekt og sikre spor?
Jada, ting kan ha skjedd som man ikke husker men når alle involverte mener det ikke har skjedd noe så forstår jeg ikke hva som skulle blitt gjort annerledes.

Jeg har stor forståelse for TS og h*ns søsters situasjon og jeg tror alle vet at neddoping skjer. Det er helt uakseptabelt at mennesker faktisk risikerer livet til andre for å få seg et ligg.

Problemet her er som nevnt at de selv sier at det ikke er misstanke om voldtekt. Da er ikke voldtektsmottaket rett sted.
Legevakta er rett sted dersom tilstanden er dårlig. Om hun er oppegående så er det (som nevnt til det kjedsommelige) i beste fall en vanlig politisak.

Hvor mange tror du ikke det er som kontakter disse stedene med alle mulige irrelevante problemer?
Voldtektsmottaket skal hovedsaklig sikre biologiske spor og se etter fysiske spor etter voldtekt ikke drive med sikring av bevis i hva som foreløpig "kun" er en mulig narkosak uten en eneste form for henvisning.

Det er jo egentlig ikke så mye vits å diskutere det frem og tilbake, jeg mener personlig (basert på det lille vi vet, fra én part) at de ikke hadde noe på et voldtektsmottak å gjøre, det gjorde også legevakten og mottaket selv.
Om du mener at slike mottak skal brukes til privat etterforskning og bruke ressurser på å analysere urinprøver uten misstanke om voldtekt så er du velkommen til det.
Jeg mener at disse stedene bør være forbeholdt personer som har en virkelig misstanke om at det har skjedd noe.
Vis hele sitatet...

Du har rett men Pi* har også rett. Det er helt vanlig å ikke huske noe så kort tid etter, og med Ghb så kommer de kjente ghb flashbacksene først flere dager og til og med uker etterpå. Det høres ut som at det ikke har skjedd noen voldtekt i akuratt dette tilfellet og det er enda godt, men å bli neddopet er et overgrep i seg selv og om det var tilfelle var det nok bare flaks for at det ikke kom en anledning for gjerningsmannen å få en av jentene på egenhånd for å eventuelt foregripe seg på dem. Men legevakt og politi er riktig innstans ved mistanke om neddoping ja.