View Single Post
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Vil en uttømmende politiattest vise lovbrudd gjort for 10 år siden?
Vis hele sitatet...
Jepp. Så lenge lovbruddet i utgangspunktet vises der, gjelder ikke tidsbegrensningene som gjelder for ordinær attest.

Sitat av Generalg3 Vis innlegg
Vel, jeg hørte ikke så godt hva han sa. Snakket om marihuana, Spurte hva jeg jobbet som og så på meg i noen sekunder før han bare krysset nei. I hvilket tilfelle jeg må finne meg noe annet arbeid en bonde. Tror det var litt søkt,men jeg gir ikke opp. Han tok den uttømmende politiattesten og sa noe om fem år.

Vil det si at jeg ikke kan søke på fem år ?eller at de bare har lov til å nekte meg adgang på grunn av det lovbruddet jeg har i overskuelig fremtid som er fem år, om jeg ikke finner meg en ordentlig jobb?

Hva og hvordan bør jeg gå frem nå? Og når kan jeg søke nytt visum, er det noe sperretid på det?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke noe tidssperre på når du kan søke igjen. Ei heller noe lovfestet om fem år eller lignende. Sikkert bare et estimat han mener er logisk.

Jeg fikk nei og søkte to måneder etter, for eksempel. Men det er en fordel at noen av omstendighetene har endret seg. Hvis ikke er det mest sannsynlig ikke sånn veldig vits.
Sist endret av sokkejohn123; 25. juli 2018 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.