Tråd: Groguide
View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
vigen22: Grunnen til at planten din er 10cm og fremdeles bare har to brukbare blad er fordi den prøver å finne en lyskilde.
Såvidt jeg forstår det så får de bare lys fra vanlige lyspærer inne på badet ditt?
Dette er ikke nok, det som vil skje er at plantene bare vil vokse seg høyere og tynnere inntil stilken knekker og de dør.
Det du trenger, og dette er omtrent minimumskrav i belysning er en slik pære, helst to som du plasserer veldig nærme plantene.
Pærene passer i helt vanlige sokler (såkalt E27 sokkel, som du får tak i her).

Veg fase er fasen fra spire til kjønnsmoden plante, også kallt vekstfasen. Den varer fra ca 4-6 uker eller mer og så kommer blomstringsfasen der man skifter til 12 timer med lys og 12 timer mørke, da vil stoffene man får rusen fra utvikle seg på trikomer som vil vokse ut i toppskuddene og på endel blad.

Jeg tror du bør sette deg ned å lese Dyrkehåndboken. Det er mye bra informasjon å hente der.

Ellers forstår jeg godt at du bare vil sette i gang, fingrene klør etter å få i stand noen fine planter. Men ta rådene fra oss: Det er noen essensielle ting du MÅ ha først, og riktig lys er en av de aller viktigste tingene.