View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er jo kjekt for deg. Jeg hadde også en ganske aktiv jobb, der jeg mang en gang ble gjennomsvett og varm. Fikk også brukt hodet en del. Men allikevel så fikk jeg det mønsteret, at desto mer jeg jobbet slik, desto verre ble jeg i hodet. De verste arbeidssesongene, så var jeg en god del suicidal vinteren etterpå. Jeg hadde uker, der jeg nesten bare så for meg og blåse hodet av meg med ei hagle. Fikk også symptomer, som begynner å ligne schizofreni (positive og negative symptomer) av heftige sesonger også. Et par av de negative symptomene henger igjen den dag idag, og jeg blir nok ikke kvitt dem mens jeg puster. Merkelig nok, så har mye av dette blitt borte med uføretrygd. Altså det som da har virket så flott for deg, virker tydeligvis ikke for alle.
Vis hele sitatet...
Da har du nok stresset for mye og gjerne inntatt feil næring, kanskje har du kjørt på med en sjokolade, kaffe litt brus og annen junk-food istedenfor proteinrik og sunn mat. Husk at alt du spiser av slikt samt alkohol, tobakk, hasj og andre stimuli vil gi motsatt effekt i ettertid. Kanskje hadde du søvnunderskudd i tillegg.

Det kan også være at du ikke trivdes i miljøet og følte deg usikker og engstelig i forholdet til de andre ansatte og rett og slett trengte å komme deg bort og over på uføretrygd fordi disse hadde et negativt forhold til deg.

Før jeg begynte med stressfyllt og stillesittende arbeid i industrien, arbeidet jeg som bud og kunne holde et rolig tempo, så stress er nok en betydelig faktor i så henseende, men også inntak av alkohol og andre rusmidler over tid har stor betydning.